زمان‌هایی که خوابتان نمی‌برد چه می‌کنید؟ چیزی کلافه‌کننده‌تر از این وجود ندارد که در تاریکی با چشم‌های باز دراز بکشید، مخصوصا اگر این فقط یک شب و دو شب نباشد، بلکه شب‌های بسیاری گرفتار بی‌خوابی باشید.

بی‌خوابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از BBC، طبق نظر یک کارشناس در مسائل مربوط به خواب،‌ یک راه‌حل ساده و مؤثر برای بی‌خوابی وجود دارد؛ حتی اگر به نظر برسد که این برخلاف آن چیزی است که بیشتر مردم پیشنهاد می‌دهند.

دکتر مایکل گرندر Michael Grandner در مورد بهترین راه به خواب رفتن برای کسانی که دچار بی‌خوابی هستند پیشنهادی می‌دهد: ممکن است این حرف عجیب به نظر برسد و برخلاف تصور عموم باشد، اما به من اعتماد کنید، پشت این حرف من سال‌های بسیار تحقیق و پژوهش وجود دارد؛ اگر نمی‌توانید بخوابید، از رختخواب بیرون بیایید.  

اما چرا بیرون آمدن از رختخواب بهترین توصیه است؟ دکتر گرندر در این مورد توضیح می‌دهد: وقتی شما در رختخواب هستید و خوابتان نمی‌برد و این بی‌خوابی بارها و بارها برای مدتی طولانی تکرار می‌شود، قدرت رختخواب برای اینکه شما را به خواب ببرد، ضعیف می‌شود. نه فقط این،‌ بلکه رختخواب به‌جای اینکه جایی برای خوابیدن باشد، به جایی برای فکر کردن، غلت زدن، بیدار ماندن و نگران بودن تبدیل می‌شود. وقتی خوابتان نمی‌برد، ‌از رختخواب بیرون بیایید. این شاید یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جلوگیری از بی‌خوابی طولانی‌مدت باشد. همچنین یکی از روش‌های واقعا تأثیرگذار برای درمان آن است. این راه‌حل صددرصد مواقع جواب نمی‌دهد، اما بیشتر از چیزی که مردم فکر می‌کنند مؤثر است.

تختخواب‌ها طوری طراحی شده‌اند که خوابیدن را آسان کنند، اما اگر نتوانیم روی آنها بخوابیم، پس طبق گفته دکتر گرندر، قدرت تخت برای اینکه به خوابیدن ما کمک کند ضعیف می‌شود و تأثیر آن از بین می‌رود. 

پس اگر مواقعی که خوابمان نمی‌برد در تخت بمانیم و غلت بزنیم و برای خوابیدن به خودمان فشار بیاوریم، تخت به‌جای اینکه مکانی باشد برای خوابیدن، به مکانی برای نخوابیدن تبدیل می‌شود. پس از تخت بیرون بیایید و این تغییر را از بین ببرید.

همانطور که دکتر گرندر می‌گوید، این روش برای کسانی مؤثر است که بی‌خوابی طولانی‌مدت دارند و این بی‌خوابی هر شب اتفاق می‌افتد، نه کسانی که در موارد خاص دچار بی‌خوابی‌اند. 

کد خبر 479045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha