دولت آمریکا همزمان با روز تولد میشل اوباما آیین‌نامه بانوی اول پیشین را درباره تغذیه سالم مدارس کنار گذاشت و خواستار افزایش سهم پیتزا، همبرگر و سیب‌زمینی در وعده‌های غذایی دانش‌آموزان شد.

غذاي مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، میشل اوباما در دوران حضور در کاخ سفید قانون عرضه غذای سالم در مدارس آمریکا را تصویب و اجرایی کرده بود؛ غذاهایی که بیشتر شامل سبزی‌های مفید، میوه‌ها و مغزهای سبوس‌دار می‌شد اما دولت دانلد ترامپ روز جمعه یک آیین‌نامه تازه غذایی پیشنهاد کرد تا از این پس دانش‌آموزان بتوانند پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و گوشت هم در وعده‌های غذایی خود داشته باشند.

وزارت کشاورزی آمریکا با صدور یک اطلاعیه مدعی شد پیشنهاد تازه دست مدرسه‌ها را باز می‌گذارد و آنها خودشان بهتر می‌دانند کدام غذاها برای بچه‌ها مفیدتر است. هر روز دست‌کم ۳۰ میلیون دانش‌آموز آمریکایی در بیش از ۹۹ هزار مدرسه در وعده‌های غذایی صبحانه و نهار بیشتر از میوه و سبزی استفاده می‌کنند اما از این پس مدرسه‌ها می‌توانند در فهرست پیشنهادی خود پیتزا، سیب‌زمینی و همبرگر هم بگنجانند.

پیش‌تر برخی لابی‌های صنعت تغذیه در آمریکا از جمله صنعت سیب‌زمینی سرخ‌کرده خواستار کنار گذاشتن استانداردهای غذای سالم مدارس مربوط به دولت باراک اوباما شده بودند تا بتوانند آسان‌تر وارد یک بازار ۳۰ میلیون نفری شوند. بسیاری از موسسه‌های بهداشت و سلامت از همین حالا نگران تصویب آیین‌نامه تازه غذای مدارس هستند و معتقدند بچه‌ها به جای سبزی و میوه سراغ چربی اشباع و خوراکی‌های پرکالری و پرنمک می‌روند.

سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا سال ۲۰۱۷ نخستین گام را برای کنار گذاشتن بشقاب سالم غذای مدارس برداشته و خواستار استفاده از شکر و نان سفید به جای نان سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای شده بود.

کد خبر 478928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکرم FR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    14 8
    خدایی ترامپ مخش عیب داره
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 0
    حالا باید نگران سلامت دانش اموزان امریکایی باشیم یا سلامتی مردم خودمون
  • س IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    ترامپ‌واقعا هر روز به ی شکل ثابت میکنه چقدر دیوونس