کناره‌گیری باشگاه اماراتی تنها سه روز قبل از بازی با پرسپولیس در تهران اتفاق افتاد

اي اف سي

به گزارش همشهری آنلاین، در پی محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، هم‌اکنون جلسه‌ای بین مسوولان فدراسیون و مدیران چهار نماینده ایران در حال برگزاری است و قرار شده واکنش قطعی ایران به این موضوع تا دقایقی دیگر اعلام شود؛ واکنشی که ممکن است کنار کشیدن دسته‌جمعی تیم‌های ایرانی از این مسابقات باشد.

در هر صورت این اعلام انصراف قطعا تبعاتی خواهد داشته که قبلا هم در موردش نوشته‌ایم، اما شاید در این شرایط یک یادآوری دیگر هم ضروری باشد. سال ۲۰۰۹ تیم الشارجه امارات که در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس هم‌گروه بود، بعد از تحمل چهار باخت، از حضور در ادامه مسابقات انصراف داد. کناره‌گیری باشگاه اماراتی تنها سه روز قبل از بازی با پرسپولیس در تهران اتفاق افتاد. استدلال الشارجه هم این بود که چون حذف آنها از لیگ قهرمانان قطعی شده، ترجیح می‌دهند تمرکزشان را روی لیگ داخلی بگذارند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اما شدیدترین جریمه ممکن را برای الشارجه در نظر گرفت و این باشگاه را علاوه بر یک سال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، ۴۱۳ هزار دلار جریمه کرد. الشارجه همچنین موظف شد سایر خسارت‌های جانبی را هم جبران کند. البته ممکن است شدت جریمه الشارجه به خاطر انصراف این تیم در دل مسابقات بوده باشد و حکم کناره‌گیری قبل از آغاز تورنمنت فرق کند، اما به هر حال باید سنجیده عمل کرد.

کد خبر 478871

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha