معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان بستان آباد در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۱ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر کشور بود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اشجعی، معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی  افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در این مدت شهرستان جاسک نیز با ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین شهر کشور ثبت شده است.  

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های کلیبر و مراغه نیز با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز نیز هم اکنون (ساعت ۹ صبح) ۸ درجه زیر صفر است.  

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم بوده و به تدریج دمای هوا به صورت نسبی کمی افزایش می‌یابد.  

اشجعی ادامه داد: از اواخر روز جمعه و اوایل هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب بارش برف و کولاک در منطقه می‌شود.  

بارش برف، برودت شدید هوا و یخبندان موجب شد تا مدارس تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در نوبت صبح امروز تعطیل شود.  

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.  

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.  

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.  

کد خبر 478318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha