معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان بستان آباد در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۱ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر کشور بود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اشجعی، معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی  افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در این مدت شهرستان جاسک نیز با ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین شهر کشور ثبت شده است.  

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های کلیبر و مراغه نیز با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز نیز هم اکنون (ساعت ۹ صبح) ۸ درجه زیر صفر است.  

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم بوده و به تدریج دمای هوا به صورت نسبی کمی افزایش می‌یابد.  

اشجعی ادامه داد: از اواخر روز جمعه و اوایل هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب بارش برف و کولاک در منطقه می‌شود.  

بارش برف، برودت شدید هوا و یخبندان موجب شد تا مدارس تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در نوبت صبح امروز تعطیل شود.  

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.  

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.  

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.  

کد خبر 478318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha