سخنگوی قوه قضائیه درباره اعلام آمار کشته‌ها و بازداشتی‌های حوادث آبان‌ ماه و این‌که بقایی و مشایی آزاد شده‌اند یا به مرخصی رفته‌اند، توضیح داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هجدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دو ماه از اغتشاشات آبان‌ماه می‌گذرد چرا آمار بازداشتی‌ها و کشته‌شدگان اعلام نمی‌شود، اظهار کرد: در رابطه با بازداشت‌شدگان ما مسئول هستیم و عدد را هم اعلام کرده بودیم. عدد هم رفته‌رفته به دلیل تفاوتی که بین اعتراضگر و اغتشاشگر بود، کاهش یافت. در رابطه با جان‌باختگان، نهاد متولی شورای امنیت است و بخش‌هایی از قوه قضائیه که مربوط به این قضیه بوده، آمار داده‌اند.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های بقایی و مشایی نیز گفت: آقایان مشایی و بقایی بارها اعلام شده که به پرونده آنها رسیدگی و محکوم شدند و محکومیت آنها در حال اجراست. 

وی ادامه داد: این دو در رابطه با مرخصی و غیره مانند سایر زندانیان هستند و هر زندانی که به درمان خارج از زندان نیاز دارد، مطابق آن، امکانش را فراهم می‌کنیم. آزادی به معنای پایان محکومیت برای آنها اتفاق نیفتاده و برابر قانون از مرخصی استفاده می‌کنند.

کد خبر 478183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha