مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌دنبال پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری رسانی به هموطنان در معرض سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب شرق کشور ۴ تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل از استان اصفهان به منطقه اعزام شد.

مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: این تیم‌های امداد و نجات شامل ۳ دستگاه تریلر و چند دستگاه خودروهای امدادی و آفرود از هیات اتومبیلرانی هستند.

وی افزود: امدادگران اصفهانی در زمینه کمک و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، با حضور در این مناطق با پخت غذا و توزیع بین سیل‌زدگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: داوطلبان در این رابطه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵۴*۱۱۲* یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ هلال‌احمر سیستان نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) بنام سیل‌زدگان اعطا کنند.

شیشه‌فروش گفت: کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک و پتوی نو، اقلام غذایی تاریخ‌دار و کنسرو شده، لوازم شوینده، گرمایشی و بهداشتی، آب معدنی را به شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر استان تحویل دهند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است؛ بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد.  
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

کد خبر 478159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha