سخنگوی قوه قضائیه سفیر انگلیس را به دلیل حضور در تجمع غیرقانونی در کشورمان عنصر نامطلوب خواند که بر اساس انتظار مردم و قواعد بین‌المللی باید از کشور اخراج شود.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هجدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات اخیر گفت: بین اقدام اعتراضی و مغایر با امنیت ملی کشور تفاوت قائل هستیم و از امنیت کشور کوتاهی نمی‌کنیم. در این موضوع ماموریت ما تامین امنیت شهروندانمان است و تعارفی با هیچ‌کس حتی کسی که مدعی مصونیت دیپلماتیک باشد، نداریم. البته به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم اما احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی یکطرفه نیست.

اسماعیلی ادامه داد: طبق قانون باید قوانین کشور پذیرنده را بپذیرند. اینکه سفارت ایران داخل کشور و سفیر انگلیس به عنوان بالاترین مقام انگلیسی در کشور در تجمع غیرقانونی حضور یافته و فیلم و عکس بگیرد و تشویق بکند قابل قبول نیست. 

وی افزود: حتی این فرد ابتدا خودش را معرفی نکرد و وقتی دید در شرف بازداشت است خودش را معرفی کرد. شیطنت و دروغ‌گویی از این بالاتر را از یک شخصیت دیپلماتیک می‌توان شاهد بود؟ اگر شخصی در کشور پذیرنده - چه دیپلمات و چه غیر دیپلمات باشد - اگر عنصر غیرمطلوب باشد، هم انتظار مردم اخراج را می‌خواهد و هم قواعد بین‌المللی این انتظار را دارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز انتظار مردم ما این است و قواعد بین‌المللی این را ایجاب می‌کند که از کشور اخراج بشود. البته وزارت امور خارجه متولی است. ما به عنوان جامعه حقوقی برداشتمان این است که این فرد عنصر نامطلوب است.

کد خبر 478114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha