گزارش‌ها حاکیست که فقدان جاده دسترسی امدادرسانی به ۱۲۰ هزار سیل زده در چابهار را مختل کرده است و در همین حال، چند وزیر برای چاره‌جویی در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده‌اند.

سیل در سیستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نبود جاده دسترسی مناسب کار امدادرسانی و رساندن کمک‌های مردمی به بیش از ۱۲۰ هزار سیل‌زده در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ روستای چابهار در محدوده دشتیاری، بخش‌های مرکزی و پلان و قسمتی از بخش تلنگ قصرقند را مختل کرده و صدها کامیون و خودروی سبک در انتظار بازگشایی راه برای رساندن کمک به سیل‌زدگان نیازمند هستند.  

در همین حال، علی ربیعی سخنگوی دولت از سفر وزیران اطلاعات، بهداشت و ارتباطات به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: وزیران در این سفر ضمن بررسی وضعیت خدمات‌رسانی دستورات لازم را صادر می‌کنند. در راستای مصوبه هیات دولت مبنی بر حضور وزرا در مناطق سیل‌زده، امروز وزیر اطلاعات به استان کرمان و وزیران بهداشت و ارتباطات نیز به سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند. شب گذشته هم وزیر نیرو به این استان سفر داشت.

گزارش‌ها از مناطق سیل‌زده چابهار حاکیست که هم اینک صدها دستگاه خودروی سبک و شاسی بلند و لندکروز حامل کمک‌ها و نیروهای مردمی به علت شکسته شدن بیش از ۱۰ دهنه پل در محدوده روستاهای عورکی و تخریب راه صدها روستای سیل‌زده چابهار در انتظار یافتن مسیری برای رسیدن به نقاط سیل‌زده و امدادرسانی به مردم گرفتار در سیلاب هستند.

مهمترین نیازهای اساسی مردم هم اینک موادغذایی، آب معدنی، لوازم خانگی نظیر موکت و پتو و لباس گرم است که جا دارد هموطنان برای ارسال کمک و مسوولان برای بازگشایی راه‌های روستایی، وصل برق، آنتن‌دهی تلفن و برقراری اینترنت اقدام‌های لازم را انجام دهند تا نیروهای امدادی و مردم بتوانند با سیل‌زدگان ارتباط برقرار کرده و ضمن توزیع اقلام مورد نیاز از احوال یکدیگر مطلع شوند.

به گفته مردم برخی مناطق سیل‌زده هنوز برای وصل شدن برق، آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت و بازگشایی راه اقداماتی صورت نگرفته و برای بازگشایی راه عورکی و تلنگ هیچ ماشین آلات دولتی در محل حضور نداشته و مردم بیش از ۷۰ روستا در منطقه بزرگ عورکی و تلنگ در پشت سیلاب مانده و چشم انتظار کمک‌های جمع‌آوری شده خیران بومی چابهار و سایر مناطق همجوار و استان‌های کشور هستند.

کد خبر 478057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha