آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تائید کرد که روسیه به دنبال دریافت حکم محرومیت ناشی از پرونده دوپینگ سازمان یافته، به دادگاه حکمیت ورزش CAS شکایت کرده و پرونده در این دادگاه بررسی می‌شود.

دوپينگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، وادا با اعلام این که موضوع را دادگاه حکمیت ورزش رسما به اطلاع این نهاد بین‌المللی ضد دوپینگ رسانده است، اعلام کرد: طبق ماده ۲۳.۵.۹ از آیین‌نامه جهانی ضد دوپینگ، هر تصمیمی که CAS در خصوص عدم انطباق کشورها با قوانین وادا اتخاذ کند برای تمامی اعضای امضاء کننده آیین‌نامه جهانی وادا لازم‌الاجراست.

وادا روز ۹ دسامبر و پس از چندین ماه بررسی پرونده دوپینگ سازمان یافته در روسیه، این کشور را به ۴ سال محرومیت همراه با عواقب شدید در پی آن همچون محرومیت از میزبانی رقابت‌های بزرگ المپیک و پارالمپیک و رقابت‌های جهانی مواجه ساخت.

بر اساس حکم صادر شده ورزشکاران روسیه نمی‌توانند با پرچم این کشور در رقابت‌های فوق شرکت کنند.

روسیه برای فرار از این شرایط  به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرده و در این راستا دو وکیل با نام‌های Ross Wenzel و Nicolas Zbinden از سوئیس را که هر دو هم تجربه زیادی در پرونده‌های دوپینگ به خصوص ورزشکاران روس داشته‌اند، به کار گرفته است.

کد خبر 477461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha