چهارمین دوره جشنواره موسیقی «شب‌های جنوب» به مدت ۳شب از ۲۹ دی تا اول بهمن با حضور ۶ گروه در سبک‌های مختلف در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

شب‌های جنوب

همشهری آنلاین: این جشنواره با اجرای قنبر راستگو آغاز می‌شود و بیشتر بر موسیقی جنوب ایران و حاشیه ساحلی خلیج‌فارس و دریای عمان تمرکز دارد.

شب‌های جنوب پیش‌از این در دوره‌های گذشته میزبان گروه‌هایی چون لیان، ماکان اشگواری، جالبوت و سلیدون بوده است. اما امسال به شکلی متفاوت و با حضور گروه‌های موسیقی تلفیقی و همچنین موزیسین‌هایی از کشورهای هلند، فرانسه و برزیل برگزار می‌شود.

در شب اول این جشنواره هنرمند پیشکسوت موسیقی هرمزگان استاد قنبر راستگو (خالو قنبر) به همراه گروه کوبه‌ای‌نواز بندرعباس (دُهُل کَسِر) به روی صحنه می‌رود و در قسمت دوم گروه «داماهی» که در تمام ادوار جشنواره شب‌های جنوب حضور داشت، شب اول را به پایان می‌برد. گروه داماهی تلفیقی از موسیقی معاصر با موسیقی جنوب را اجرا می‌کند.

در شب دوم ماهان میرعرب به همراه امیر وهبا و مارتین بروئر تلفیقی از موسیقی جَز و موسیقی مراکش را اجرا می‌کنند و در قسمت دوم با اضافه شدن رضا کولغانی، حمزه یگانه و ابراهیم علوی به اجرای موسیقی جَز بندری درقسمت دوم می‌پردازند.

در آخرین شب این رویداد بابک مداح، موزیسین خوزستانی، به همراه مارک تونسترا و ماریا گامز به روی صحنه می‌روند.

پایان‌ بخش شب‌های جنوب اجرای موزیسین بین‌المللی و سرشناس فرانسوی، تیتی روبن، خواهد بود. فرانسیس واریس و خوزه لوئیز دوناسیمنتو، پرکاشن‌نواز مشهور برزیلی، در این اجرا او را همراهی خواهد کرد.

کد خبر 477342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha