مقام‌های رسمی چین از مرگ یک نفر در پی شیوع نوعی بیماری تنفسی مرموز طی روزهای اخیر در این کشور خبر دادند.

outbreak

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات بیمارستانی شهر «ووهان» در چین یک مرد ۶۱ ساله با علائم شبیه به ذات‌الریه و در پی شیوع نوعی ویروس که هنوز شناسایی نشده، جان خود را از دست داده و هفت بیمار دیگر نیز در شرایط ناپایدار قرار دارند.

در مجموع ۴۱ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که در تست‌های آزمایشگاهی اولیه به نوع جدید کورونا ویروس اشاره شده است. این مرد اولین قربانی شیوع این ویروس بوده که از ماه دسامبر شیوع پیدا کرده و پیش از این نیز به دلیل ابتلا به بیماری کبدی مزمن تحت درمان قرار داشته است.  

به گفته منابع بیمارستانی از سوم ژانویه تاکنون موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس شناسایی نشده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز پنج‌ شنبه اعلام کرد: نسخه نوظهور و جدیدی از کورونا ویروس‌ها، خانواده ویروس‌هایی که  ویروس‌های عامل بیماری سارس (SARS)  و سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) جزو آن هستند، می‌تواند عامل شیوع این بیماری باشد.  

به گزارش روزنامه گاردین، کورونا ویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌تواند عامل انواعی از بیماری‌ها همچون سرماخوردگی معمولی و سارس شود. برخی از انواع این ویروس موجب بروز بیماری‌های شدیدی نمی‌شود درحالیکه برخی از آن‌ها عامل سندروم تنفسی خاورمیانه است که از گروه بیماری‌های شدید به حساب می‌آیند.

کد خبر 477318
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha