مرکز کنترل فضای کشور بخشی از عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده و مسئولیت هدایت و کنترل پروازهای عبوری و داخلی (در فاز EN-ROUTE) را برعهده داشته است، اما نهاد تصمیم‌گیر برای انجام یا عدم انجام پروازها در شرایط خاص نیست.

فرودگاه هواپيما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، به دنبال انتشار خبری به نقل از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با عنوان: «لغو برنامه‌های پروازی پس از عملیات انتقام به عهده مرکز کنترل فضای کشور بود/ اختیار لغو یا تاخیر در پروازها به دلیل شرایط امنیتی را نداریم»، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جوابیه‌ای برای این رسانه ارسال کرد.

متن پاسخ روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم خبرگزاری ایلنا

 سلام علیکم

احتراما در پی انتشار خبری از سوی خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ به نقل از رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مقتضی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی دستور فرمایید جوابیه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرح زیر در آن خبرگزاری منتشر شود:

۱-    مرکز کنترل فضای کشور بخشی از عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده و مسئولیت هدایت و کنترل پروازهای عبوری و داخلی (در فاز EN-ROUTE) را برعهده داشته است، اما نهاد تصمیم‌گیر برای انجام یا عدم انجام پروازها در شرایط خاص نمی‌باشد. همچنین در ساعات انجام عملیات انتقام و بر اساس دستورالعمل‌های موجود فیما بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مبادی ذی‌ربط، کلیه هماهنگی‌ها برای تمامی پروازهای عبوری و داخلی انجام شده است.

۲-    انتظار می‌رود آن رسانه وزین در انتشار این توضیحات و همچنین انعکاس صحیح اخبار و مصاحبه‌های حوزه صنعت فرودگاهی همانند گذشته گام برداشته تا هیچگونه شائبه‌ای برای مخاطبان محترم ایجاد نگردد.

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران»

کد خبر 477311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha