رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان ارومیه گفت: بازار تاناکورا ۹۰ درصد بازار تولیدی‌های پوشاک ارومیه را فلج کرده است.  

تاناکورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داوود پورعلی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان ارومیه در استان آذربایجان‌غربی افزود: فروش لباس دست دوم و خارجی در بازار تاناکورای ارومیه باعث کاهش فروش تولیدی‌ها و فلجی ۹۰ درصد تولید کنندگان پوشاک ارومیه شده است.  

پورعلی با اشاره به این‌که تاکنون جلسات و شکایات زیادی در خصوص برخورد با فروش البسه دست دوم و خارجی در تاناکورا به مراجع مربوطه صورت گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ترتیب اثری داده نشده و اگر برخوردی صورت نگیرد ضربه بزرگی به بازار داخلی وارد خواهد شد.  

 وی با تاکید بر این‌که ۵۹۰ نفر در واحدهای تولیدی پوشاک به صورت تک‌دوز و تولیدی مجوز دار در ارومیه فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: بیشتر تک‌دوزها و ۲۰ درصد تولیدی‌های ارومیه ازپارچه و یراق‌آلات تولید داخلی استفاده می‌کنند که اگر فرهنگ خرید محصولات داخلی جا بیفتد این میزان افزایش خواهد یافت.  

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک وخیاطان ارومیه با تاکید بر این‌که از لحاظ تخصصی کیفیت تولید و دوخت واحدهای تولیدی در ارومیه بهتر از کشورهای ترکیه و چین است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی پتانسیل رقابت با تولیدی‌های کشورهای همسایه را دارد ولی سیاست‌گذاری و سوء مدیریت در صنعت پوشاک در سال‌های اخیر صنعت تولید پوشاک را تضعیف کرده است.  

پور علی با تاکید بر این‌که تولیدی‌های داخلی توان رقابت با تولیدی‌های ترک از لحاظ کیفیت دوخت را دارند، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ خرید از تولیدات داخلی بسیار ضعیف است و فروشندگان که ویترین بازار هستند باید تولیدات داخلی را تبلیغ کنند که متاسفانه کمتر این کار را انجام می‌دهند.  

وی در خصوص همکاری شرکت و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با تولیدکنندگان پوشاک ارومیه نیز یادآورشد: ادارات دولتی و دستگاه‌ها باید برای رونق تولید داخلی تلاش کنند ولی متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها و سازمان‌ها با تولیدی‌های غیر مجاز عقد قرار بسته و از محصولات داخلی استفاده نمی‌کنند.  

پورعلی در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی ارومیه نیز افزود: تحریم‌ها، گرانی مواد اولیه از جمله پارچه، دکمه و کمبود ماشین آلات بروز تولیدی و عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از پوشاک داخلی از جمله این مشکلات است.  

کد خبر 477277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha