معاون کمیسیون امنیت و دفاع دومای روسیه با اشاره هدف قرار گرفتن اشتباه هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران اظهار داشت: باید به این واقعیت توجه داشت که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه ایران، باعث بروز این حادثه ناگوار شده است.

یوری شویتکین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوری شویتکین روز شنبه با بیان این مطلب افزود: ما اقدامات آمریکا در این زمینه را محکوم می‌کنیم چراکه آنها گاه و بیگاه ایرانی‌‍ها را تهدید به حمله می‌کنند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه  از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز می‌کرد پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

کد خبر 477256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha