آیا می دانستید در اکثر تصادفات شهری و جاده ای درصد بسیار کمی از قربانیان در محل حادثه فوت می کنند ونزدیک به ۸۰ درصد قربانیان تنها به دلیل ناآگاهی کمک کنندگان و حمل ناصحیح مصدوم جان خود را از دست می دهند یا دچار ضایعات نخاعی جبران ناپذیر می شوند؟

مانور امداد


همشهری آنلاین –سمیرا باباجانپور :مرکز پارک آموزش ترافیک منطقه ۵ نخستین بار دوره های آموزش کمک های اولیه در زمان تصادف را برگزار می کند. دوره ای که  شرکت در آن از نظر کارشناسان اورژانس یک ضرورت برای زندگی شهری است.   مدیر مرکز پارک ترافیک منطقه ۵ با اعلام برگزاری کلاس های رایگان امداد اولیه در تصادفات، اهمیت آموزش در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی می کند و می گوید: «اگر هر شهروند تهرانی ضرورت آگاهی از دانش کمک های اولیه را درک کند مسلما آمار تلفات جانی در تصادفات شهری و جاده ای کاهش چشمگیری پیدا می کند. »

«معصومه داود آبادی» از ۱۰ ثانیه طلایی اولیه برای امدادرسانی در زمان تصادف نام می برد و می گوید : «زمان معمولی برای رسیدن نخستین آمبولانس به محل حادثه، ‌ حتی در مناطقی که بیشترین و نزدیک ترین امکانات عالی امدادی را دارند ۱۰ دقیقه است که اگر در طول این زمان کمک های اولیه درست برای بازگشت تنفس مجروحان انجام شود بسیاری از آنها از مرگ نجات پیدا می کنند. » او تأکید می کند که استفاده از تکنیک های درست کمک های اولیه تا زمان رسیدن تیم های اورژانس پزشکی  معنایی بین مرگ و زندگی برای مصدومان دارد.  


مدیر مرکز پارک ترافیک منطقه ۵ از کلاس های رایگان «کمک های اولیه در زمان تصادف» به عنوان یک فرصت ارزشمند برای آموزش شهروندان نام می برد و می گوید: «این کلاس ها هفته آخر دی ماه آغاز می شود  و اگر با استقبال شهروندان روبه رو شویم به طور متناوب ادامه خواهد داشت. همچنین  بعد از شروع کلاس ها در مرکز پارک ترافیک  قصد داریم این دوره ها را در ۲۹سرای محله منطقه برگزار کنیم و در ادامه برنامه آموزشی خود با مدیران مدارس هماهنگ خواهیم کرد تا  دوره های کمک های اولیه به عنوان یک نیاز ضروری آموزش شهروندی به دانش آموزان نیز آموزش داده شود. »
لازم است بدانیم که کمک های اولیه شامل تکنیک های پزشکی است که در عملیات های فوری و اورژانسی نقش مهمی در بهبود مصدوم ایفا می کند؛ دانشی که نه تنها در حوادث شهری و جاده ای بلکه داخل خانه و محیط کار نیز بسیارکارآمد است. دانش کمک های اولیه در کنار همه آموزش های تخصصی و حرفه ای به ما می آموزد که در زمان حادثه احساسی عمل نکنیم و با روحیه مسئولیت گرایانه  بهترین و مناسب ترین کمک رسانی را به مصدومان انجام دهیم.
مرکز پارک ترافیک منطقه ۵ در محله پونک، بلوار عدل شمالی واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۴۲۶۹۱۴ تماس بگیرید.
 

کد خبر 477231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha