تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده این هستند که موشک‌های ایرانی حداقل هفت ساختمان را در بخشی از پایگاه عین‌الاسد که متعلق به نیروهای آمریکایی است، تخریب کرده‌اند.

عين الاسد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: در دو تصویر که توسط ماهواره‌های تجاری شرکت "پلنت لبز اینک. " (Planet Labs Inc) منتشر شده‌اند، نشان داده می‌شود که پنج فروند از موشک‌ها به نقاطی در داخل پایگاه برخورد کرده‌اند. میزان خسارت‌های وارده در مقایسه عکس‌هایی که از حملات روز چهارشنبه گرفته شده‌اند با تصاویری که مربوط به ۲۵ دسامبر سال گذشته هستند، قابل تشخیص است.

حداقل سه مورد از تاسیساتی که مشاهده می‌شود مربوط به مکان‌های نگهداری از هواپیماها بوده است. بر اساس این تصاویر تعدادی از ساختمان‌ها یا تاسیسات به طور کامل ناپدید شده‌اند و برخی دیگر تنها قسمت‌هایی از آنها باقی مانده است.

"جفری لوئیس" از موسسه مطالعات بین‌الملل در مونتری کالیفرنیا می‌گوید: موشک‌ها، بخش آمریکایی پایگاه را هدف قرار داده بودند. این به آن معناست که شلیک آنها تنها برای هدف قرار دادن این بخش بوده و آنها توانسته‌اند این کار را کاملا انجام دهند.

شبکه العالم نیز گزارش داد: منابع آمریکایی از داخل پایگاه عین الاسد در استان الانبار به برخی از شبکه‌های عراقی گفته‌اند یکی از موشک‌های شلیک شده ایران به سامانه اصلی مکان یابی و رهگیری پایگاه اصابت کرد و آن را از کار انداخت.

ستاد ارتش آمریکا اذعان کرد موشک‌های شلیک شده از ایران به مقرهای استقرار نظامیان این کشور در پایگاه عین الاسد در غرب عراق و انبارهای مهمات و تجهیزات و سایر تاسیسات این پایگاه اصابت کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد، مرکز پخش خدمات عمومی آمریکا با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از حجم و میزان تخریب وارده به پایگاه عین الاسد در پی حملات موشکی صبح چهارشنبه ایران پرده برداشت.

بر اساس ارزیابی مسئولان آمریکایی‏، این موشک‌ها از چندین سایت در داخل ایران شلیک شده‌اند و ۱۵ عدد از این موشک‌ها به پایگاه عین الاسد اصابت کرده‌اند.

منابع رسانه‌ای و ایستگاه‌های تلویزیونی آمریکا اعلام کردند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی توانسته باشند موشک‌ها را رهگیری کنند وجود ندارد. این در حالی است که یک منبع از داخل پایگاه عین الاسد به شبکه‌های عراقی اعلام کرده است یکی از موشک‌ها به بزرگترین سیستم مکان یابی و نظارت و رهگیری اصابت کرد و آن‌را از کار انداخته است.

کد خبر 476938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha