برای نخستین بار طرح بافت سبد با استفاده از شاخه‌های هرس شده درختان، در بوستان‌های منطقه ۶ اجرا می‌شود.

بافت سبد در بوستان شفق

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: هرس شاخ و برگ اضافی و خشک شده به رشد بهتر درختان و به طور کلی گیاهان کمک می‌کند. با آغاز فصل سرما، نیروهای فضای سبز شهرداری مناطق دست به کار می‌شوند و درختان و گیاهان معابر و بوستان‌ها را هرس می‌کنند.
شاخ و برگ درختان هرس شده به مراکز دپو منتقل و طی فرایندی به کمپوست تبدیل می‌شوند. در منطقه ۶ طرح ابداعی جالبی برای استفاده بهینه از شاخه‌های هرس شده درختان اجرا می‌شود.

به گفته «مهرداد نصیری»، شهردار ناحیه ۵، در بوستان‌های ناحیه، از شاخه‌های هرس شده، سبدهای گل بافته می‌شود.این کار سال گذشته هم انجام و سبد گل زیبایی در بوستان اسدآبادی بافته شد و امسال این طرح در بوستان «شفق» اجرا می‌شود.


نصیری در توضیح بیشتر این طرح می‌گوید: «شاخه‌های هرس شده در محل دپو و پس از صیقل دادن، کنار هم قرار می‌گیرند و در هم بافته می‌شوند. پس از پایان کار، داخل سبد، نایلکس کشیده می‌شود و پس از خاکریزی ،گلهای فصلی در ان کاشته می‌شوند.»
به گفته او شهروندان از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند. همین صحبت‌های نصیری ما را به میان مردم می‌کشاند و نظر آنها را درباره سبدهای بافته شده جویا می‌شویم.
«مرتضی رمضانی»، ساکن محله یوسف آباد با ابراز رضایت از خلق سبدهای گل در بوستان شفق می‌گوید: «این کار، ابداع جالبی است که بنده در مناطق دیگر ندیده‌ام. این کار نشان از یک نبوغ دارد و امیدوارم در سایر بوستان‌ها هم شاهد چنین کارهایی باشیم.»
«مریم امیدوار» که همراه با دوستانش به بوستان شفق آمده است، می‌گوید: «این سبدها بسیار زیبا هستند و حس خوبی منتقل می‌کنند. بارها دیده ام که مردم کنار این سبدها می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند.»
بوستان شفق در محله یوسف آباد قرار دارد و در سال ۱۳۸۲ به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.
 

کد خبر 476855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha