سخنگوی استانداری تهران از ادامه بررسی منابع انتشار بوی نامطبوع تهران در کارگروه تخصصی پایش خبر داد و گفت: با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در این حوزه و با هدف روشنگری افکار عمومی، استانداری در این حوزه اقدامات علمی و تخصصی خود را آغاز کرده است.

بوی نامطبوع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امین بابایی با اشاره به این که موضوع بوی نامطبوع تهران مساله‌ای است که ظرف ۲ سال گذشته موجب آزردگی شهروندان تهرانی شده است، افزود: اقدامات مطالعاتی و نظارتی استانداری تهران با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاهی پیگیری شده و در این خصوص جلسات متوالی با زمان‌بندی مشخص برگزار شده است.

او اظهار کرد: این جلسات تا وصول نتیجه مطلوب که آن هم معرفی منبع یا منابع بوی نامطبوع و تنویر افکار عمومی و همچنین اتخاذ تدابیر بازدارنده برای انتشار این بوی نامطبوع است، ادامه خواهد داشت.

بابایی ادامه داد: متولیان اصلی بررسی بوی نامطبوع تهران مجموعه محیط زیست، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان هستند که با دستور استاندار اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی پایش کرده‌اند. البته استانداری تهران در جایگاه نظارتی خود قطعا پیگیر این موضوع خواهد بود.

سخنگوی استانداری تهران تأکید کرد: کارگروه پایش با محوریت معاون عمرانی استانداری تهران، جلسات خود را پیگیری کرده و آنچه که تاکنون مشهود است، بر اساس تحقیقات میدانی، بوی نامطبوع تهران تحت تأثیر دی‌اکسید گوگرد براثر سوخت مازوت برخی کارخانه‌ها در منطقه جنوب تهران و همچنین بوی نامطبوع مرکز دفن زباله آرادکوه که روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله شهر تهران در آن جمع‌آوری می‌شود، ایجاد شده است.

او گفت: در زمانی که رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند، میزان ترکیب بار رطوبتی و گاز منتشرشده تحت تأثیر گازهای جنوب و جنوب شرقی به سمت شمال تهران باعث هدایت این بو در برخی مناطق تهران می‌شود.

کد خبر 476634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha