بندرهای مسافری و اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل وزش بادهای شدید نَعشی (شمال شرقی) و تلاطم دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

قشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره بندرها و دریانوردی قشم چهارشنبه ۱۸ دی گفت: به دلیل وزش بادهای شدید نَعشی (شمال شرقی) از فعالیت شناورهای مسافری از قشم به سمت بندرعباس، لارک و هرمز جلوگیری شد.

علی اشتری افزود: همچنین از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: تأمین ایمنی در مسافرت‌های دریایی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بندرها است، از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بندرها خودداری کنند.

رئیس اداره بندرها و دریانوردی قشم افزود: وضعیت دریا به‌صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: صیادان در اطراف جزایر و سواحل بندرهای قشم، لارک، هرمز و هنگام از هرگونه فعالیت صیادی خودداری کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

کد خبر 476596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha