یک آتش‌نشان نوجوان در میان چندین نفری است که متهم به افروختن برخی از آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه‌ای هستند که از ماه سپتامبر استرالیا را در برگرفته است.

Australian wildfires

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی پلیس در این فصل آتش‌سوزی اقدامات قانونی - از تذکر تا ایراد اتهام- بر ضدحدود ۲۰۰ نفر فقط در ایالت نیو ساوث ویلز استرالیا انجام داده است. از جمله ۲۴ نفر متهم به آتش‌افروزی عامدانه در جنگل‌ها، ۵۳ نفر متهم به عدم رعایت قوانین ممنوعیت روشن کردن آتش و ۴۷ نفر متهم به رها کردن سیگار یا کبریت روشن در محیط هستند.

بلیک بنر ۱۹ ساله متهم به ارتباط با هفت آتش‌سوزی در فاصله ماه‌های اکتبر تا نوامبر در ناحیه‌ای در جنوب شهر سیدنی شده است. تا به حال صدها مورد آتش‌سوزی پهنه‌ای به وسعت حدود ۶۵۰۰۰ کیلومتر مربع در جنوب شرق استرالیا را ویران کرده است.

پلیس و بازپرسان هنگامی به بنر مشکوک شدند که او در میان نخستین پاسخ‌دهندگان وارد شده به محل یک آتش‌سوزی بود. بعد او نشسته در یک خودرو، مدت کوتاهی پیش از گزارش یک آتش‌سوزی در مجاورت مشاهده شد

مقامات پلیس می‌گویند همه آتش‌سوزی‌ها به صورت عامدانه ایجاد نشده‌اند، اما این بحران باعث شده است که سیاست عدم تحمل کامل نسبت به هر فعالیت آتش‌افروزانه اتخاذ شود.

  • فصل آتش‌سوزی غیر معمول

فصل آتش‌سوزی در استرالیا معمولا از ماه دسامبر تا ماه مارس ادامه دارد، اما گرمای بی‌سابقه در سال ۲۰۱۹ به همراه خشکسالی طولانی  و بادهای شدید باعث شد نخستین آتش‌سوزی‌ها بسیار زودتر از فصل معمول بروز کند.

این آتش‌سوزی‌ها تا به حال دست کم ۲۵ نفر را کشته، ۲۰۰۰ خانه را ویران کرده و حدود ۵۰۰ میلیون حیوان را به کشتن داده اهست.

هزینه‌های مالی این آتش‌سوزی‌ها به سرعت در حال افزایش است. شرکت‌های بیمه از ماه سپتامبر تاکنون از ایالت‌های نیو ساوث‌ ویلز، ویکتوریا، کوئینزلند و استرالیای جنوبی حدود ۹۰۰۰ درخواست خسارت دریافت کرده‌اند. به گفته این شرکت‌ها میزان درخواست خسارت به ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است و حدود ۲۰ درصد این خسارت‌ها پرداخت شده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا اختصاص ۱.۴ میلیارد دلار را برای تلاش‌های نجات اعلام کرده است.

کد خبر 476495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha