قائم‌مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پی انتشار خبری در فضای مجازی و کانال‌های دانشجویی مبنی بر اقدام به خودکشی یکی از دستیاران سال یک ارتوپدی این دانشگاه در بیمارستان طالقانی به دلیل «فشار کاری بالا» و «کشیک‌های سنگین»، توضیحاتی ارائه داد. 

خودکشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شاهین شادنیا قائم‌مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص اقدام به خودکشی دستیار سال اول رشته ارتوپدی این دانشگاه گفت: این حادثه به دنبال مصرف دارو بیش از دوز مجاز مصرفی و درمانی رخ داده است. البته داروهای مصرف‌شده جزو داروهای مصرفی خود بیمار بوده و بیش از حد مجاز مصرف و در نهایت به مسمومیت شدید وی منجر شده است.

دکتر شادنیا با اشاره به دستور اکید ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه برای رسیدگی و پیگیری ویژه وضعیت درمانی این دستیار اظهار کرد: به محض انتقال به بیمارستان، اقدامات درمانی صورت گرفته و متخصصین سم‌شناسی بالینی، عفونی، مغز و اعصاب، فوق تخصص ریه و سایر پزشکان مرتبط بر درمان و پیشرفت درمانی ایشان نظارت ویژه دارند.

سرپرست تیم درمانی دستیار حادثه‌دیده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که گزارش پیشرفت وضعیت جسمانی ایشان به صورت روزانه در اختیار ریاست دانشگاه قرار می‌گیرد، ادامه داد: این حادثه ۴ روز پیش اتفاق افتاده و امروز روز چهارم بستری وی در بیمارستان است.

وی با بیان این‌که تا زمان به‌ هوش آمدن این دانشجو نمی‌توان علت و انگیزه این حادثه را به صورت صریح مطرح کرد، گفت: انگیزه اصلی وی تا زمانی که بیدار نشده و تحت مشاوره روانپزشکی قرار نگرفته است، مشخص نمی‌شود.

قائم‌مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص مطالب مطرح شده در رابطه با کشیک‌های طولانی و خارج از نُرم به عنوان انگیزه این حادثه بیان کرد: به عنوان رئیس بخش مسمومین، مسئولیت درمانی وی را بر عهده دارم و در کنار آن به عنوان قائم‌مقام و معاون اجرایی معاونت آموزشی جهت بررسی صحت و سقم مطالب مطرح شده، پیگیر موضوع بودم. در این رابطه با مدیرگروه ارتوپدی، رئیس بخش و رئیس بیمارستان و همچنین دستیاران ارشد این دانشجو گفت‌وگو کردم. در نهایت، با مسائل مطرح‌شده نمی‌توان موضوع طولانی بودن کشیک را برای ایشان تایید کرد.

وی در تشریح این موضوع افزود: حادثه زمانی اتفاق افتاده که ایشان در منزل بوده یعنی در حال کشیک و کار در بیمارستان نبوده و همچنین ۲ نفر از اساتید این دانشجو در مرخصی بوده‌اند و تعداد عمل‌های جراحی کمتر از همیشه بوده است. در رشته‌های جراحی، زمانی که حجم عمل‌ها کاهش پیدا می‌کند، فعالیت دستیاران بخش نیز متعاقبا کمتر از حالت نُرم و معمولی می‌شود، بنابراین نمی‌توان موضوع را به بحث کشیک‌های مضاعف و فشار بیش از حد کاری مرتبط دانست.

دکتر شادنیا با اشاره به ارتباط صمیمانه و عاطفی مدیر گروه و دستیار ارشد با دانشجوی حادثه‌دیده گفت: هیچ‌یک از این افراد مورد خاصی را در رابطه با فشار کار و کشیک‌های طولانی گزارش نکرده‌اند. بنابراین پس از بررسی موضوع از کانال‌های مختلف، این مساله برای ما اثبات نشد و صحت آن را تایید نمی‌کنم.

قائم‌مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت فعلی این دستیار ارتوپدی دانشگاه اظهار کرد: با اقدامات درمانی صورت‌گرفته، امروز هوشیاری بیمار به مراتب افزایش یافته و سطح هوشیاری به حالت تقریبا نرمال برگشته است. البته مختصر عفونت ریه نیز در رابطه با ایشان مطرح است که امیدواریم با  این روند درمانی، بهبودی ایشان هرچه سریع‌تر حاصل شود.

کد خبر 476427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha