محله اتابک در منطقه ۱۵ در آینده نزدیک با هدف ایجاد یک محور تجارت و خارج کردن محله از حالت فرسوده، به بورس فروش لوستر و صنایع روشنایی تبدیل می‌شود.

خیابان ذوالفقاری اتابک

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: محله اتابک یکی از محله‌های  با ویژگی قدیمیدر منطقه ۱۵ است که سال‌هاست با عنوان بافت فرسوده بخشی از هویت این محله شده و کمتر کسی است که بداند تعدادی ازبهترین لوسترها و صنایع روشنایی ایرانی در کارگاه‌های واقع در خیابان ذوالفقاری این محله تولید می‌شود. مدیران شهری این منطقه برای رونق و توسعه این محله تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته‌اند. «اله حسین کارخانه» شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۵ در این‌باره گفت‌: «شهرداری منطقه با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران روند رو به رشدی را در محله اتابک آغاز کرده است از همین رو ایجاد راسته تجاری یکی از اقداماتی است که در آینده نزدیک انجام می شود تا شاهد توسعه هر چه بیشترمحله اتابک باشیم. »‌

ایجاد محور تجارت

از سال‌ها پیش اصناف لوستر فروشی و صنایع روشنایی در خیابان ذوالفقاری فعال اند. هر چند محله اتابک  بافت فرسوده و نقاط بی‌دفاع دارد ولی پتانسیل اقتصادی برای ایجاد یک محور تجارت و کسب و کار را داراست. کارخانه ادامه داد:‌«اکنون درخیابان ذوالفقاری تعداد زیادی مغازه‌ لوستر فروشی و صنایع روشنایی فعال است اما با توجه به اینکه  بیشتر شهروندان از  این موضوع بی اطلاع هستند، این صنف در این محله رونق چندانی ندارد به همین دلیل شهرداری منطقه در نظر دارد تا با ایجاد یک مرکز خرید مجهز در ابتدای خیابان ذوالفقاری، مهر ایجاد راسته تجاری را بر پیشانی محله اتابک بزند. »

ایجاد مجتمع تجاری ویژه صنایع روشنایی

یکی از مسائلی که شهروندان برای ورود به محله اتابک با آن مواجه هستند نابسامانی ورودی خیابان ذوالفقاری است. کارخانه ادامه داد: «در حال حاضر ملکی در نبش خیابان ذوالفقاری وجود دارد که پرونده آن در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تغییر کاربری برای این ملک مجاز شده و قرار است این ملک به صورت یک مرکز خرید لوستر و صنایع روشنایی در چند طبقه ایجاد و به عنوان شناسنامه راسته تجاری شناخته شود. پیش بینی می‌شود با ساخت این مرکز خرید از حضور وانتی‌های  مزاحم و نابسامانی موجود کاسته شود و از طرفی قرار است سازمان نوسازی محور ذوالفقاری را احیا کند و با بازپیرایی، جانمایی پایه چراغ و... چهره این خیابان را تغییر دهد.»  

کد خبر 476365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha