پارلمان عراق هفت روز به نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور مهلت داده تا نتایج تحقیقات درباره حمله بامداد جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد را ارائه کند.

پارلمان عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «عباس علیوی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق درباره زمان تکمیل تحقیقات درباره ترور ابومهدی المهندس نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: پارلمان به عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، هفت روز مهلت داد تا نتایج تحقیق درباره ترور المهندس و سلیمانی را ارائه کند. عبدالمهدی نیز از دیروز آغاز تحقیقات درباره این پرونده را اعلام کرد. نتایج این تحقیقات نیز هفته آینده، پس از تکمیل شدن به طور دقیق، به پارلمان ارائه خواهد شد.

این نماینده پارلمان عراق درباره تصمیم اخیر پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور گفت: این اقدام در خور تحقیرهای آمریکا علیه ملت و حاکمیت عراق بود.  

«حنین قدو» نماینده ائتلاف الفتح دیروز گفته بود: آمریکا یکی از کارمندان فرودگاه بغداد را مامور مخابره جدیدترین و دقیق‌ترین اخبار مربوط به ترددهای سردار سلیمانی و المهندس کرده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) با حمله آمریکا به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

کد خبر 476342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha