رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: نگهداری گونه‌های جانوری وحشی توسط اشخاص ممنوع است و با ناقضان این قانون برخورد قانونی می‌شود.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین، عارف شادکام در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی و موسسه‌ای بدون اخذ مجوز از این اداره کل اجازه تحویل و یا نگهداری گونه‌های جانوری وحشی را ندارد.

وی افزود: به همین منظور از مردم و دوستداران محیط زیست خواستاریم که در صورت مواجهه با گونه‌های حیات وحش مصدوم و یا گرفتار به هر دلیلی این حیوانات را صرفا به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دهند.

شادکام ادامه داد: با توجه به آمار بالای حیات وحش آسیب دیده که به ادارت تحویل داده می‌شود، ضرورت داشتن یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش کاملا احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش نه تنها در تیمار و درمان حیوانات آسیب دیده و بازگشت آنها به طبیعت موثر است بلکه می‌تواند زمینه آموزش و تحقیقات علمی در این خصوص را فراهم کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش از افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از پرندگان شکاری ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در شهرستان تالش پس از تیمار رهاسازی شد.

وی اظهار کرد: این پرندگان که به دلیل آسیب‌های سطحی از ناحیه بال توانایی پرواز خود را از دست داده و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شده بودند پس از دو روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط زیستی در منطقه حفاظت شده لیسار رهاسازی شدند.

کد خبر 476292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha