رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از بازگرداندن ۴۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد.  

شهرک صنعتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا بابایی،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۸۷ طرح صنعتی و معدنی نیمه تمام در استان با مشکل مواجه هستند، این طرح‌ها در حال رفع مشکل هستند که برگشت آنها به چرخه تولید منوط به گذر زمان و طی پروسه زمانی است.  

وی ادامه داد: در مجموع ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان نیمه فعال و راکد هستند که در این راستا امسال ۴۵ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشته و علاوه بر این، ۵۷ واحد که با ظرفیت پایین فعالیت داشته و به حالت نیمه فعال بودند، فعال شده‌اند.  

بابایی گفت: در قالب این کارگروه، از واحدهای صنعتی به صورت هدفمند بازرسی و مشکلات واحدها احصا می‌شود، در این راستا از ۱۴۰ هزار و ۸۷۸ واحد بازرسی به عمل آمده و مشکلات این واحدها تا حدودی رفع شده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بانک‌های عامل از سیاست حاکم بر بانک مرکزی تبعیت می‌کنند و قوانین پولی و مالی، تابع قوانین کشوری است، افزود: با توجه به اینکه بانک‌های عامل بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی نسبت به واگذاری تسهیلات اقدام می‌کنند، در مواردی، واحدهای مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات با قوانین موجود نمی‌توانند سازگار شده و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.  

بابایی اظهار کرد: دریافت تسهیلات تنها مشکل واحدهای نیمه فعال و غیرفعال استان نیست و بسیاری از این واحدها با شرکت‌های خدمات رسان، دستگاه‌های اجرایی و یا در تهیه مواد اولیه مشکل دارند.  

وی بیان کرد: امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان تسهیلات پرداخت شده است و بازسازی و نوسازی خطوط تولید نیز از دیگر موضوعاتی است که واحدهای‌تولیدی نیازمند مساعدت هستند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: تا کنون با اقداماتی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام گرفته است، یک هزار شغل جدید ایجاد و یا مورد صیانت قرار گرفته است.  

کد خبر 476254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha