ساز و کار استفاده از روش‌های متنوع ساماندهی محله بازار و اوراقچی‌های منطقه ۱۵ در ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران بررسی شد.

بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، فرمانده‌های نیروی انتظامی، مدیران فرمانداری و اداره کل ثبت اسناد، معاونان و مدیران شهرداری‌های مناطق۱۲ و ۱۵، مدیران شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و مدیران سازمان نوسازی به همراه مدیران دفاتر توسعه محله‌ای برگزار شد. 

در این جلسه دو دستور کار بررسی شد؛ موضوع ساماندهی بازار و تامین کسری خدمات این ناحیه و موضوع ساماندهی اوراقچی‌های خیابان فدائیان اسلام.

حمید گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در جلسه مذکور، علاوه بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده، بر نگاه همه‌جانبه اجتماعی، اقتصادی و شهری به صورت توأمان و استفاده از منابع دستگاه‌ها در موضوع بازآفرینی تاکید کرد.

کاوه حاجی علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اشاره به تهیه برنامه‌های توسعه‌ای در محله‌های بازار و فدائیان اسلام توسط دفاتر توسعه، خواستار اجرای مصوبات پیشین کمیته از محل منابع مشترک دولت و شهرداری شد.

وی در این خصوص برای ساماندهی محدوده بازار، به برنامه‌های تدوین شده در سرفصل‌های ترافیکی، انتظامی، بهسازی محیطی و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد برنامه‌ها و مصوبات کمیته به صورت مشخص، بهتر است وظیفه هر دستگاه مشخص شود تا پیگیری‌های لازم برای اقدامات مصوب صورت گیرد. 

کریمی، دبیرکل انجمن‌های اصناف و بازار نیز با اشاره به اهمیت بازار و اثرات فرامحدوده‌ای آن، تامین کسری تاسیسات روبنایی و زیربنایی این محدوده را از کمیته خواستار شد و اظهار کرد: انجمن اسلامی اصناف و بازار تمام تلاش خود را برای پیگیری و هماهنگی لازم در جهت ساماندهی بازار به کار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه فوق، مدیران محله‌های بازار و فدائیان اسلام به ارائه گزارش‌های اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های پیشنهادی پرداختند و در خلال گزارش هر کدام از دستگاه‌های ذی‌مدخل در برنامه اقدام، در این خصوص نظرات خود را ارائه کردند.

معاون استاندار و رئیس کمیته، ضمن تقدیر از زحمات مجموعه سازمان نوسازی، تاکید کرد: جدول برنامه‌های محدوده‌های بازار تهران و خیابان فدائیان اسلام پس از بررسی توسط دبیر کمیته امنیتی و حقوقی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و وظایف دستگاه‌ها باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

در ادامه مقرر شد موارد طرح شده در جلسه، با حضور دبیر کمیته، مدیران دفاتر و راهبرهای محدوده‌های بازار و فدائیان اسلام بررسی و پس از تایید برای اقدامات مربوطه، ابلاغ شود.

کد خبر 476239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha