ساز و کار استفاده از روش‌های متنوع ساماندهی محله بازار و اوراقچی‌های منطقه ۱۵ در ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران بررسی شد.

بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، فرمانده‌های نیروی انتظامی، مدیران فرمانداری و اداره کل ثبت اسناد، معاونان و مدیران شهرداری‌های مناطق۱۲ و ۱۵، مدیران شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و مدیران سازمان نوسازی به همراه مدیران دفاتر توسعه محله‌ای برگزار شد. 

در این جلسه دو دستور کار بررسی شد؛ موضوع ساماندهی بازار و تامین کسری خدمات این ناحیه و موضوع ساماندهی اوراقچی‌های خیابان فدائیان اسلام.

حمید گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در جلسه مذکور، علاوه بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده، بر نگاه همه‌جانبه اجتماعی، اقتصادی و شهری به صورت توأمان و استفاده از منابع دستگاه‌ها در موضوع بازآفرینی تاکید کرد.

کاوه حاجی علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اشاره به تهیه برنامه‌های توسعه‌ای در محله‌های بازار و فدائیان اسلام توسط دفاتر توسعه، خواستار اجرای مصوبات پیشین کمیته از محل منابع مشترک دولت و شهرداری شد.

وی در این خصوص برای ساماندهی محدوده بازار، به برنامه‌های تدوین شده در سرفصل‌های ترافیکی، انتظامی، بهسازی محیطی و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد برنامه‌ها و مصوبات کمیته به صورت مشخص، بهتر است وظیفه هر دستگاه مشخص شود تا پیگیری‌های لازم برای اقدامات مصوب صورت گیرد. 

کریمی، دبیرکل انجمن‌های اصناف و بازار نیز با اشاره به اهمیت بازار و اثرات فرامحدوده‌ای آن، تامین کسری تاسیسات روبنایی و زیربنایی این محدوده را از کمیته خواستار شد و اظهار کرد: انجمن اسلامی اصناف و بازار تمام تلاش خود را برای پیگیری و هماهنگی لازم در جهت ساماندهی بازار به کار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه فوق، مدیران محله‌های بازار و فدائیان اسلام به ارائه گزارش‌های اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های پیشنهادی پرداختند و در خلال گزارش هر کدام از دستگاه‌های ذی‌مدخل در برنامه اقدام، در این خصوص نظرات خود را ارائه کردند.

معاون استاندار و رئیس کمیته، ضمن تقدیر از زحمات مجموعه سازمان نوسازی، تاکید کرد: جدول برنامه‌های محدوده‌های بازار تهران و خیابان فدائیان اسلام پس از بررسی توسط دبیر کمیته امنیتی و حقوقی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و وظایف دستگاه‌ها باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

در ادامه مقرر شد موارد طرح شده در جلسه، با حضور دبیر کمیته، مدیران دفاتر و راهبرهای محدوده‌های بازار و فدائیان اسلام بررسی و پس از تایید برای اقدامات مربوطه، ابلاغ شود.

کد خبر 476239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha