جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده‌ عملیات استان دیالی اعلام کرد: جمعه (16 فروردین) بر اثر انفجار یک عامل انتحاری در شهرک سعدیه واقع در 120 کیلومتری شمال شرق بغداد، 80 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، عبدالکریم الربیعی فرمانده‌ عملیاتی استان دیالی، اظهار داشت: انفجار فردی که کمربند انتحاری به خود بسته بود 20 کشته و 60 مجروح بر جای گذاشت.

وی اعلام کرد: این انفجار زمانی رخ داد که عامل انتحاری خود را در مراسم تشییع جنازه‌ یک پلیس عراق در نزدیکی گورستان سعدیه واقع در 120 کیلومتری شمال شرق بغداد منفجر کرد.

همچنین خبرگزاری اصوات العراق گزارش داد: نوری المالکی نخست وزیر عراق، امروز در بیانیه‌ای دستور توقف عملیات دستگیری‌ها و تعقیب در تمام مناطق را جهت ارائه‌ فرصت به شبه نظامیان جهت خلع سلاح خود صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نوری مالکی به این ترتیب به تمام شبه نظامیانی که پشیمان شده‌اند و می‌خواهند سلاح خود را تحویل دهند، فرصت داده است که تا سلاح خود را تحویل دهند.

نوری مالکی همچنین دستور برگرداندن تمام خانواده‌هایی که از مناطق مسکونی خود کوچ کرده‌اند را صادر کرده است.

هم‌چنین این خبرگزاری گزارش داد: ارتش آمریکا اعلام کرد که بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی گشتی آمریکا در بغداد، یکی از نیروهای این کشور کشته شد.

کد خبر 47617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز