چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تداوم حملات موشکی به بغداد منجر به کشته و مجروح شدن دهها تن شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حمله خمپاره‌ای روز چهارشنبه (7 فروردین) به منطقه سبز بغداد 5 تن کشته و 45 تن از جمله سه کارمند سفارت آمریکا در عراق مجروح شدند. در حملات خمپاره‌ای روز سه‌شنبه به این منطقه نیز یک کارمند ارشد امور مالی سفارت آمریکا به قتل رسیده‌ بود.

درعین حال منابع امنیتی عراق اعلام کردند : در پی وقوع حملات مختلف در عراق دست کم 14 نفر کشته و حدود  45 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سقوط دو فروند خمپاره به خیابان الکراده منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 7 نفردیگر شد. حمله مسلحانه به اماکن تجاری در خیابانهای السعدون و الکفاح، 11 زخمی به جا گذاشت.

کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 4 نفر دیگر، به دنبال سقوط چند فروند خمپاره به کوی الصالحیه بغداد واقع در منطقه الخضراء به وقوع پیوست.

همچنین در پی بمباران شهر تکریت از سوی ارتش آمریکا، دست کم 8 عراقی از یک خانواده که 4 نفر آنان کودک بودند، کشته شدند.

وزارت کشور عراق نیز از ادامه درگیری‌ها میان نظامیان آمریکایی و عراقی با نیروهای مسلح المهدی در بصره خبر داد که تا کنون دست کم 20 نفر کشته و نزدیک به 115 زخمی به جا گذاشته است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه 7 فروردین) به نیروهای جیش المهدی سه روز مهلت داد تا سلاحهای خود را به نیروهای امنیتی استان بصره تحویل دهند.

کد خبر 47147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز