شهروندان تهرانی و سایر عزاداران از تمامی اقشار جامعه و گروه‌های سیاسی از تمام نقاط ایران به تهران آمده‌اند. از ساعت‌ها پیش از آغاز رسمی مراسم خیابان‌های تهران مملو از سیل جمعیتی هستند که به استقبال پیکر شهدای جبهه مقاومت آمده‌اند تا از آنها بدرقه‌ای ابدی داشته باشند.

سليماني سردار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چهار روز است که ملت ایران داغ‌دار شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی هستند که سحرگاه جمعه ۱۳ دی ماه به دستور ترامپ جنایتکار ترور و به شهادت رسید. پیکر این فرمانده شجاع و با اخلاص همراه پیکر دیگر شهدای این واقعه هولناک از جمله «ابومهدی المهندس»، «سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا»، «سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا»، «سرگرد پاسدار هادی طارمی»،«سروان پاسدار وحید زمانیان» پس از تشییع در استان‌های مختلف کشور تا ساعتی دیگر در تهران تشییع خواهد شد.

شهروندان تهرانی و سایر عزاداران از تمامی اقشار جامعه و گروه‌های سیاسی از تمام نقاط ایران به تهران آمده‌اند. از ساعت‌ها پیش از آغاز رسمی مراسم، خیابان‌های تهران مملو از سیل جمعیتی هستند که به استقبال پیکر شهدای جبهه مقاومت آمده‌اند تا از آنها بدرقه‌ای ابدی داشته باشند.

بیشتر عزاداران با بستن سربندهای سرخ رنگ « یا منتقم» بر پیشانی خود با در دست داشتن پرچم ایران و عراق، پوستر، بنرهایی و پلاکاردهایی مزین به تصاویر شهدا و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه با عنوان «سردار انتقام» از معابر مختلفی که به دانشگاه تهران منتهی می‌شوند در حرکت هستند.  بر روی شیشه بسیاری از خودروها که در نزدیکی محدوده تجمع میلیونی مردم است تصاویر حاج قاسم سلیمانی نصب شده است.

خدمات رسانی در تمامی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز تا پایان مراسم رایگان است و در صورت نیاز  قطارهای فوق العاده  نیز اعزام خواهند شد.

همچنین از ساعت ۶ صبح امروز تردد از تقاطع خیابان کارگر و خیابان جمهوری تا خیابان ولیعصر، خیابان ولیعصر تا میدان ولیعصر، بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر، خیابان کارگر از تقاطع بلوار تا تقاطع جمهوری و معابر داخل آن ممنوع است. در طول خیابان انقلاب نیز محدودیت ترافیکی از میدان فردوسی تا میدان آزادی در زمان برگزاری مراسم تشییع اعمال شده است.

عزادارانی که از سایر استان‌ها تصمیم به حضور دارند باید به یاد داشته باشند که برای برگزاری این مراسم از خیابان دماوند تا بزرگراه ستاری ممنوعیت ترافیکی اعمال شده است. بر این اساس در طول خیابان‌های دماوند، انقلاب، آزادی و بخشی از اتوبان تهران – کرج از میدان آزادی تا بزرگراه ستاری محدودیت ترافیکی وجود داشته و اجازه پارک خودروها نیز داده نخواهد شد.

مردم در حین حرکت علاوه بر مرثیه سرایی به سینه زنی به سر دادان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر ترامپ»، «مرگ بر اسرائیل»، «یا حسین»، «یا زینب»،«حاج قاسم شهادتت مبارک»، «سردار دلها»، «انتقامت را می‌گیریم»، «انتقام سخت»، « انا قاسم‌سلیمانی» می‌پردازند.

برای برگزاری شکوهمند مراسم تشییع پیکر «ذوالفقار علی» در مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های متعدد فرهنگی، خدمات رسانی و امداد جانمایی شده تا به مردم خدمات رسانی کنند. در گوشه کنار خیابان انقلاب صدای مداحی بلند است.

 بنر و تصاویر متعددی از حاج قاسم سلیمانی بر روی پنجره‌های ادارات، منازل و ساختمان‌ها به چشم می‌خورد. خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی نیز در بین جمعیت حضور دارند و لحظه به لحظه در حال مخابره خبر بدرقه با شکوه پیکرهای شهدای مقاومت هستند.

کد خبر 475877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha