عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از افزایش ۵ درصدی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: مشارکت بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور در سال آینده ضروری است.

بودجه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری در رشت، گیلان اظهار کرد: با وجود افزایش ۵ درصدی اعتبارات حوزه عمران کشور در لایحه بودجه سال ۹۹، از دولت انتظار داریم تا در کنار این اقدام برای سال آینده از توان و ظرفیت بالای بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کشور استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به کافی نبودن افزایش ۵ درصدی اعتبارات عمرانی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کشور، در حال حاضر تعداد بسیار زیادی طرح و پروژه عمرانی نیمه‌تمام و بعضاً تعطیل شده در سطح کشور داریم که مطمئناً اتمام فرآیند تکمیل آن‌ها با این میزان اعتبارات در نظر گرفته شده امکان‌پذیر نیست.

افتخاری تصریح کرد: رها شدن بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اتخاذ یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی برای به نتیجه رساندن آن‌ها را در سال ۹۹ حائز اهمیت است و اگر طرح‌های عمرانی همچنان راکد و نیمه‌تمام باقی مانده و رها شوند به‌طور یقین از کیفیت‌ و میزان بهره‌وری آن‌ها در آینده به مقدار زیادی کاسته می‌شود.

وی گفت: با وجود این که افزایش ۵ درصدی اعتبارات عمرانی آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها نشان‌دهنده حساسیت و نگاه ویژه دولت به این حوزه است، بنابراین یکی از بهترین کارها و اقداماتی که دولت برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی می‌تواند انجام دهد استفاده از ظرفیت و توان موجود در بخش خصوصی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی می‌تواند به‌عنوان بازوی دولت در تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام مشارکت سازنده‌ای داشته باشد و تجربه تاریخی نشان می‌دهد در هر بخش و حوزه‌ای که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بهینه شده توفیقات بسیار خوبی به‌دست آمده است.

افتخاری عنوان کرد: کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت و خباثت‌های دشمن برای ضربه زدن به حوزه اقتصاد را بخشی از برنامه استکبار برای اعمال فشار علیه کشورمان است در همین راستا شرکت‌های خصوصی بسیار باسابقه و خوشنامی در کشور داریم که می‌توان از توان آنان برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی راکد استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پرهیز از سپردن کارها و طرح‌ها به افراد و شرکت‌هایی که توان ادامه کار را ندارند لازم و ضروری بوده و اعطای یکسری مشوق‌ها از سوی دولت به بخش خصوصی و حمایت از آنان موجب گسیل هر چه بیشتر سرمایه‌های این بخش به سمت فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی کشور می‌شود.

کد خبر 475682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha