رشته‌توییت دانلد ترامپ در تهدید ایران به حمله به ۵۲ مرکز مهم شهری و فرهنگی با پاسخ‌های قاطع بسیاری از شهروندان آمریکایی از جمله دیوید روتشیلد، اقتصاددان موسسه پژوهشی مایکروسافت مواجه شد.

قاسم سليماني

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهوری آمریکا در سه توییت که نشان‌دهنده نگرانی عمیق از #انتقام_سخت از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی است، ایران را تهدید کرد اگر به شهروندان و دارایی‌هایی آمریکا حمله کند پاسخی کوبنده و قاطع می‌گیرد.

ترامپ در توییت‌های خود نوشت: ایران بسیار جسورانه درباره حمله به اهداف آمریکایی برای انتقام گرفتن از ترور ژنرال سلیمانی سخن می‌گوید... این را یک تهدید بدانید که اگر ایران هر آمریکایی یا دارایی آمریکایی را بزند، ما ۵۲ هدف ایرانی را (به نشانه ۵۲ آمریکایی که سال‌ها پیش ایران گروگان گرفته بود) هدف قرار می‌دهیم؛ برخی از این اهداف برای ایران و فرهنگ ایران بسیار مهم‌اند و آن اهداف و خود ایران بسیار تند و سخت ضربه می‌خورند. آمریکا تهدید بیشتر نمی‌خواهد.»

این سه توییت ترامپ که یادآور تهدید «نابودی کامل» او نسبت به کره شمالی است، با پاسخ‌های معنادار بسیاری از آمریکایی‌ها مواجه شد. دکتر دیوید ام. روتشیلد، اقتصاددان و عضو موسسه پژوهشی مایکروسافت در نیویورک در چهار توییت خطاب به ترامپ نوشت: «حمله به مناطق شهری از جمله مراکز فرهنگی جنایت جنگی است و توییت کردن اینکه او می‌خواهد یک جنایت بزرگ و وحشتناک مرتکب شود، نشانه‌ای آشکار از اینکه حال رئیس جمهوری آمریکا خوش نیست.»

روتشیلد با تاکید بر هشتگ #نورنبرگ (دادگاه ویژه جنایتکاران جنگی) ادامه داد: «هر کسی که دستور قتل عام شهروندان را اجرا کند هم جنایتکار جنگی به شمار می‌آید. مسئولیت هر جنایتی که رئیس جمهوری ترامپ مرتکب شود بر گردن آن ۵۳ سناتور جمهوریخواه است که جلوی ارائه مدارک را گرفته‌اند تا سنا نتواند بلادرنگ او را از مقام ریاست جمهوری کنار بگذارد.»

ترامپ دقایقی پیش هم پس از دیدن انبوه واکنش‌های منفی به سه توییت پیشین در توجیه اقدام به جنایت جنگی نوشت: «آنها به ما حمله کردند و ما پاسخ دادیم. اگر دوباره حمله کنند که به شدت توصیه می‌کنم این کار را نکنند، چنان ضربه‌ای می‌زنیم که پیش‌تر هرگز شبیه آن را تجربه نکرده باشند.»

کد خبر 475544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha