«جو بایدن» نامزد پیشرو حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توییت‌های تهدیدآمیز اخیر ترامپ درباره حمله نظامی به ایران را بسیار خطرناک و غیرمسئولانه توصیف کرد.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ عصرایران به نقل از وب‌سایت پولیتیکو نوشت: بایدن شنبه شب در سخنانی در شهر «دس موینس»  مرکز ایالت «آیوا»  با اشاره به طوفان توییتری اخیر ترامپ در تهدید به اقدام نظامی علیه ایران گفت: این اقدام بسیار خطرناک و غیرمسئولانه است.

بایدن ترامپ را متهم کرد هر چه راه‌ها به روی او بسته‌تر می‌شود اقدامات و کارهای او غیرمنطقی‌تر می‌شود و او دست به انجام کارهای خطرناک می‌زند.

او گفت: هیچ رئیس‌جمهوری حق ندارد کشور ما را بدون رضایت آگاهانه آمریکایی‌ها به جنگ ببرد،  و در حال حاضر ما تصوری از اینکه چه چیزی در ذهن این مرد می‌گذرد، نداریم.

بایدن در ادامه گفت: او ما را از شرکایمان جدا کرده است. او ما را از متحدان ناتو جدا کرده است.

او افزود: ترامپ به‌تنهایی در حال طوفان توییتری است و این اقدام او بسیار خطرناک و غیرمسئولانه است.

بایدن با اشاره به اینکه معلوم نیست ترامپ با مشاوران خود مشورت می‌کند یا نه،  افزود: این مردی است که به نظر می‌رسد بی‌توجه است. ممکن است به یاد داشته باشید که چندی پیش در پاسخ به سوالی گفتم هرچه بیشتر عرصه داخلی بر این مرد تنگ شود (ماجرای استیضاح و فشارهای داخلی) من نگران انجام کارهای غیرعقلانی از سوی او هستم و گفتم که شاید او ما را به یک جنگ بکشاند.

گفتنی است ترامپ شنبه شب چند توییت تهدیدآمیز علیه ایران نوشت و با اشاره به وعده مسئولان جمهوری اسلامی مبنی بر گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی،  تهدید کرد در صورت اقدام نظامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، او به شدیدترین شکل ممکن به ایران حمله خواهد کرد. ترامپ تهدید کرد لیستی از ۵۲ مرکز مهم ایران را در اختیار دارد که در صورت حمله انتقام‌جویانه ایران، دستور حمله به آنها را صادر خواهد کرد.

دیروز در ۷۰ شهر آمریکا تظاهرات مخالفان جنگ علیه تنش‌افروزی ترامپ در منطقه خاورمیانه و اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به منطقه، برگزار شد. مخالفان جنگ اقدام ترامپ در صدور دستور ترور سردار سلیمانی را اقدامی تحریک‌آمیز می‌دانند که ممکن است پای آمریکا را به یک جنگ جدید بی‌پایان دیگر در منطقه بکشاند.

کد خبر 475631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha