دولت استرالیا روز شنبه ۱۴ دی اعلام کرد که تا ۳۰۰۰ نفر از نیروهای ذخیره ارتش برای کمک جوامع درگیر آتش‌سوزی‌های جنگلی در حال گسترش را به کار می‌گیرد و سومین ناو جنگی این کشور برای تخلیله شهرهای ساحلی آماده شده است.

red sky 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این برای نخستین بار است که در استرالیا احضار اجباری نیروهای ذخیره انجام می‌شود و شدت وضعیت اضطراری را در این کشور نشان می‌دهد. این نیروها به رساندن ملزومات به جوامع  جدا افتاده، تخلیه مردم در زمان نیاز و بازگشایی جاده‌ها و ایجاد خطوط آتش‌بر یاری خواهند رساند.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه گفت: «شدت و گستردگی آتش‌سوزی در حدی است که منابع میدانی برای مقابله با آن زیر فشار قرار گرفته و جوامعی وجود دارند که به کمک بیشتر نیاز دارند.»

به گفته موریسون، کنترل آتش‌سوزی‌های جنگلی به عهده دولت‌های ایالتی و سازمان‌های آتش‌نشانی است، اما گستردگی بی‌سابقه این فصل آتش‌سوزی پاسخی ملی را ضروری کرده است.

او افزود پایگاه‌های نیروی دفاعی به عنوان محل‌های اسکان موقت استفاده خواهند شد و بالگردها و هواپیماهای نظامی برای حمایت لجستیکی و تخلیله مردم به کار خواهند رفت و ۲۰ میلیون دلار استرالیا (۱۴ میلیون دلار آمریکا) برای خرید دست کم چهار هواپیمای آتش‌نشان برای مقابله با بحران آتش‌سوزی جنگلی اختصاص داده شده است.

به گفته موریسون، ناو اچ‌ام‌ای‌اس آدلاید، بزرگترین کشتی آبی‌-خاکی نیروی دریای استرالیا از روز شنبه از شهر سدنی برای حمایت از تخلیه جمعیت‌های ساحلی در نزدیکی مرز ایالت‌ نیو ساوث ویلز و ویکتوریا اعزام خواهد شد.

او  گفت: «ناو آدلاید کاملا برای نجات مردم مصیبت‌دیده و کمک‌های انسان‌دوستانیه مجهز است، می‌تواند بالگردها را به کار گیرد و دارای ۴۰۰ خدمه شامل کارکنان پزشکی است و نیز ۳۰۰ تن تجهیزات کمک اضطراری است.»

به گفه نخست‌وزیر استرالیا، آتش‌سوزی‌هیا جنگلی گسترده از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون باعث مرگ ۲۳ نفر شده است. بیش از ۵ میلیون هکتار زمین در جریان این آتش‌سوزی‌ها سوخته‌اند.

کد خبر 475478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha