ساخت سردیس بانوان فرهیخته ایرانی و دیوارنگاری دیواره‌های داخلی مجموعه شهربانو با مشارکت بانوان و دختران هنرمند منطقه ۱۹ اجرا می‌شود.  

تنديس

همشهری آنلاین‌ـزهرا بلندی: اجرای طرح‌هایی مثل دیوارنگاری و ساخت تندیس بانوان فرهیخته با مشارکت شهروندان در مجموعه شهربانوی بوستان ولایت، از اقدامات جالبی است که ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای و دلبستگی را به دنبال خواهد داشت. چنانچه این هنر برگرفته از ذهن خلاق زنان هنرمند باشد، تأثیر بیشتری هم در تحقق عدالت اجتماعی و شهری دربرخواهد داشت.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقش ممتاز و بی‌بدیل بانوان در نظام اسلامی گفت: «داشتن محیطی زیبا و آرام حق بانوان و دختران منطقه است. برای شاداب‌سازی و شناسایی ظرفیت‌های هنری بانوان، در هماهنگی‌هایی که با دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی و معاونت خدمات شهری صورت گرفته، در نظر داریم طرح ساماندهی بصری دیواره‌های این مجموعه را به‌زودی اجرا کنیم.»
«محسن فریدی» در ادامه با دعوت از بانوان و دختران هنرمند برای تعامل و همفکری در اجرای این طرح گفت: «با توجه به اینکه نقش مشارکت زنان در تحقق برنامه‌ها یک امر ضروری است، از بانوان و دختران هنرمند منطقه می‌خواهیم آثار پیشنهادی خود را تا پایان دی به اداره امور بانوان تحویل دهند.»
او در پایان با اشاره به اینکه دیوارنگاری و ساخت تندیس به محض داوری آثار، تأیید از سوی اداره کل و تأمین بودجه موردنیاز اجرا خواهد شد، گفت: «با توجه به وسعت ۶ هکتاری مجموعه شهربانو، صرف حداقل ۲ ماه برای اجرای این طرح لازم است.»
 

کد خبر 475467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha