سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

«رضوان پولادوند» فوتبالیست ساکن تهرانسر و بهترین گلزن مسابقات چهارجانبه ای است که در هفته گذشته علاوه بر کسب قهرمانی به همراه تیم بانوان ستارگان غرب پایتخت، عنوان خانم گلی این رقابت ها را هم به خود اختصاص داد.

خانم فوتبالیست.

همشهری آنلاین-مهدی اسماعیل پور:پولادوند ورزش را به شکل جدی از سال ۱۳۹۰ با فوتسال بانوان آغاز کرد و بیش از یکسال است که فوتبال بازی می کند. خانم گل منطقه ۲۱  به خبرنگار همشهری محله از محدودیت ها و کمبود امکانات برای فوتبال بانوان می گوید:«هرچند امکانات و فضا برای فوتبال بانوان بهتر شده  اما نسبت به فوتبال آقایان و در مقایسه با آنها هنوز خیلی عقب هستیم. در منطقه ۲۱ فقط یک آکادمی و فوتبال بانوان داریم که در بوستان بانوان فعالیت می کند. این در شرایطی است که تیم ها و مدارس فوتبال آقایان خیلی بیشتر است. برای بانوان فوتبال بازی کردن خیلی سخت است و محدودیت های زیادی دارد. برخلاف آقایان ما نمی توانیم هرکجا فوتبال بازی کنیم و نوع پوشش ما هم متفاوت است. هرچند می گویند فوتبال یک ورزش مردانه است ولی من این حرف را قبول ندارم و معتقدم که ورزش به جنسیت و حتی سن و سال خاصی محدود نمی شود و تعلق ندارد. خوشحالم که ورزش بانوان به ویژه فوتبال در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و این موضوع برای خانم هایی مثل من که می خواهند این رشته را تا بالاترین سطح دنبال کنند بسیار دلگرم کننده و امیدبخش است. می خواهم فوتبال را تا رسیدن به تیم ملی بانوان ادامه دهم. »
موفقیت در سایه حمایت خانواده
پولادوند معتقد است با وجود محدودیت هایی که جامعه ما برای ورزش بانوان دارد یک ورزشکار خانم می تواند با حمایت و تشویق های خانواده بر تمام موانع و دشواری ها غلبه کند:«ورزش بانوان سختی و محدودیت هایی دارد که باعث می شود بسیاری از خانم ها سمت آن نروند‏، اما تجربه شخصی من می گوید اگر خانواده حامی و مشوق فرد باشد می تواند بر تمام مشکلات و محدودیت ها غلبه کند. از سال ۱۳۹۰ که فوتسال را شروع کردم تا امروز که فوتبال بازی می کنم حمایت و تشویق های خانواده ام باعث شده تا همیشه پرانرژی و باانگیزه دنبال علاقه و استعدادم در ورزش بروم. پدر و مادر و به ویژه همسرم در این مسیر همیشه پشتیبان و مشوق من بوده اند که سپاسگزار آنها هستم. در کنار مسئولیت و وظایفی که در خانه دارم دانشجو هستم و به شکل جدی ورزش هم می کنم. می توان تمام این کارها را کنار هم انجام داد به شرطی که خانواده حمایت کند. » خانم گل ساکن تهرانسر می گوید:«الگوی خاصی در فوتبال ندارم. از همان زمان که فوتسال بازی می کردم به پست فوروارد علاقه داشتم و بعدها که جدی تر این رشته را دنبال کردم مربی من هم تشخیص دادند که در این پست استعداد و عملکرد خوبی دارم. این طور نبود که به دلیل الگو یا شخص خاصی فوتبال و پست فوروارد را انتخاب کرده باشم. همه اینها از روی علاقه و استعداد خودم بود. نمی خواهم شبیه به کسی بازی کنم. دوست دارم شبیه خودم باشم و براساس توانایی هایم فوتبال بازی کنم. »

کد خبر 475381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha