سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که وزیر خارجه قطر ظهر امروز شنبه ۱۴ دی ماه با محمدجواد ظریف در تهران دیدار و گفتگو می‌کند.

وزراي خارجه ايران و قطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در صفحه توئیترش نوشت: «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر ظهر امروز شنبه ۱۴ دی ماه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو می‌کند.»

پیش از این شبکه الجزیره از سفر وزیر خارجه قطر به تهران خبر داده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی درباره تماس‌های همتایانش در پی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بعد از شنیدن خبر بسیار تلخ شهادت برادر عزیزم سهپبد سلیمانی تا قبل از اینکه در این برنامه حضور یابم در جلسه بودم. چند وزیر خارجه غربی و از منطقه درخواست تماس داشتند که من در جلسه بودم و فرصت نشد، انشاءالله فردا به تماس‌ها پاسخ خواهیم داد.

در پی ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در بغداد، وزارت خارجه قطر دیشب در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «درباره خشونت‌های ادامه‌دار در عراق که ممکن است به نتایجی ناخوشایند منتهی شود، هشدار می‌دهید.»

شب گذشته ظریف همچنین با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در خصوص ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سفری که ۲۳ آذر ماه به مدت ۲ روز به دوحه داشت تا در «فروم دوحه» شرکت کند، با همتای قطری خود دیدار کرده بود.

وزیر خارجه ایران ۲۰ مرداد نیز در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط کنونی منطقه به رایزنی پرداخت.  

کد خبر 475342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha