پیروز حناچی، شهردار تهران معتقد است که حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وس، از تبار مردان افسانه‌ای این مرز و بوم بودند که در کنار مجاهدت‌های خود در دفاع مقدس، در برابر داعش ایستادند و با کمترین هزینه سوریه و عراق را از چنگ سفاکترین نیروی شبه‌نظامی دنیا که مستظهر به همراهی امریکا، اسراییل و عربستان بود نجات دادند.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی، شهردار تهران در روزنامه اعتماد نوشت: راه و منش سردار سلیمانی و سلیمانی‌ها همان خط‌مشی‌ای است که وی بارها به آن اشاره کرده بود. سردار به بهانه‌های مختلف نقبی به بیانات دوست و همرزم خود، شهید کاظمی می‌زدند که گفته بود: به گونه‌ای رفتار کنید که هر کس شما را می‌بیند و ملاقات می‌کند احساس کند که یک شهید را دیده است. آزادمردی که معتقد بود فارغ از طیف و جناح سیاسی، اصلاح‌طلب یا اصولگرا، اختلاف‌نظرها در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی، تمام دختران و پسران و مردان و زنان این خطه، جزء یک خانواده‌اند. خانواده بزرگی با نام «ایران» که وظیفه مسوولان نظام آن است که با شیوه‌های مختلف جاذبه‌های لازم را برای گرم‌تر شدن کانون این خانواده و ایجاد همبستگی بین اعضای آن فراهم کنند. این جمله شاید خلاصه‌ترین و درعین حال زیباترین کلام و جمله در وصف افکار و مرام و خط‌مشی مردان بزرگی چون سردار شهید، قاسم سلیمانی و همنوعان وی باشد؛ همان‌هایی که تمام زندگی خود را وقف پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌ها و آب و خاک و ناموس خود کردند. آن‌هم نه تنها در دوران جنگ که حتی در سال‌های به ظاهر آرام بعد از آن. سال‌هایی شاید سخت‌تر از دوران جنگ که در آن دشمنان، به هر بهانه‌ای به دنبال لطمه‌ و ضربه‌زدن به کیان کشور عزیزمان، ایران بودند و اگر نبود رشادت‌های سلیمانی‌ها و کاظمی‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها و... شاید من و شما آسایش و امنیت امروز را نداشتیم. اقدام اخیر امریکا برای ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی در حقیقت حکایت از آن دارد که این مردان نیک ایران زمین و جهان پهلوان‌های واقعی، راه را به درستی طی کرده‌اند. از سویی این اقدام نشان داد امروز جنایتکاران عالم برای دستیابی به مقاصد پلید خود پس از برقراری تحریم‌های بی‌رحمانه، از هر ابزاری برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و فرزندان این مرز و بوم بهره خواهند برد.

حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی، از تبار مردان افسانه‌ای این مرز و بوم بودند که در کنار مجاهدت‌های خود در دفاع مقدس، در برابر داعش ایستادند و با کمترین هزینه سوریه و عراق را از چنگ سفاکترین نیروی شبه‌نظامی دنیا که مستظهر به همراهی امریکا، اسراییل و عربستان بود نجات دادند. فقدان این سردار بزرگ اسلام اگرچه جانکاه است اما در حرکت عظیم ملت برای برقراری عدالت و نهادینه کردن آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ذیل اندیشه‌های امام خمینی و هدایت عالمانه مقام معظم رهبری خدشه‌ای ایجاد نخواهد کرد. یقین بدانید که خون قاسم سلیمانی و سلیمانی‌ها هرگز به هدر نخواهد رفت و تا ایران، ایران است، راه‌شان و مرام‌شان و منش‌شان ادامه خواهد داشت. راهی که نهال آن را سلیمانی‌ها کاشته‌اند و فرزندان این آب و خاک به عنوان پاسبان‌های این درختان تنومند، اجازه دست‌درازی به هیچ دشمن و معاندی را نخواهند داد و انتقام سختی از عاملان جنایاتی چون ترور روز جمعه سردار شهید سلیمانی خواهند گرفت. درست همان‌گونه که در قرآن کریم آمده است: در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. روح‌شان شاد و راه‌شان پر رهرو باد.

کد خبر 475333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha