تصور کنید استقلال قرار باشد مجموعا ۱۶ میلیارد تومان خرج چنین انتقالی کند. آیا این مساله منطقی است؟

عليرضا بيرانوند

به گزارش همشهری آنلاین، اختلاف نظر به وجود آمده بین علیرضا بیرانوند و گابریل کالدرون، باعث نیمکت‌نشینی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در پرسپولیس شده است. ظاهرا همین مساله هم بستر مناسبی فراهم کرده تا شایعاتی پیرامون انتقال بیرانوند به استقلال مطرح شد.

بیرو در زمان حضورش در نفت تهران چندین بار به استقلال علاقه نشان داده بود و حالا هم پیوستن یک چهره اقتصادی به هیات‌مدیره آبی‌ها باعث شده اینطور به نظر برسد که او به زودی علیرضا را استقلالی خواهد کرد. به این ترتیب شایعه این انتقال بزرگ هر لحظه به شکل پررنگ‌تری در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود. این اما در حالی است که جابه‌جایی بیرانوند بین سرخابی‌ها علاوه بر همه موانع سنتی‌اش، یک مانع بزرگ مالی هم دارد.

در حقیقت مدتهاست که برای جدایی بیرانوند از پرسپولیس، یک بند فسخ ۷۰۰ هزار دلاری در قرارداد این دروازه‌بان گنجانده شده است. این یعنی هر تیمی علیرضا را بخواهد، باید ابتدا چنین مبلغی را به حساب باشگاه پرسپولیس بریزد و پس از آن با خود بیرو برای تعیین دستمزش به توافق برسد. اصلا همین مساله هم باعث شده با وجود درخشش بیرانوند در جام‌جهانی و جام ملتهای آسیا، انتقال او به باشگاه‌های اروپایی محقق نشود؛ چرا که چنین انتقالی بالای یک میلیون دلار آب می‌خورد و تیم‌هایی خواهان علیرضا هم در سطحی نیستند که توانایی پرداخت چنین رنج قیمتی را داشته باشند.

به این ترتیب روشن است که اگر استقلالی‌ها خواهان بیرانوند باشند در ابتدا باید ۷۰۰ هزار دلار (بیش از ۹ میلیارد تومان) به حساب پرسپولیس بریزند و پس از آن تازه با خود بیرو برای دستمزدش به توافق برسند؛ گلری که اصلا هم ارزان نیست و گفته می‌شود امسال با آپشن‌هایش هفت میلیارد برای پرسپولیس آب خورده. تصور کنید استقلال قرار باشد مجموعا ۱۶ میلیارد تومان خرج چنین انتقالی کند. آیا این مساله منطقی است؟

کد خبر 475305

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha