رئیس جمهوری آمریکا در نخستین کنفرانسی خبری پس از به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی ادعا کرد اقدام تروریستی آمریکایی‌ها برای پیشگیری از جنگ بوده است نه آغاز یک جنگ.

ترور سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، دانلد ترامپ که در اقامتگاه خود در وست پالم بیچ میزبان خبرنگاران بود، درباره مهم‌ترین خبر یکی دو روز اخیر جهان گفت: «دستور من برای حمله به ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی برای توقف جنگ بود نه آغاز یک جنگ.» او ادعا کرد سردار سلیمانی در تلاش برای طراحی و اجرای نقشه حمله به دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی بوده است و برای این ادعای خود سند و مدرک ارائه نکرد.

رئیس جمهوری آمریکا در توجیه اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق گفت: «ایالات متحده در پی تغییر رژیم در ایران نیست، بلکه می‌خواهد به تهاجم تهران در منطقه پایان دهد. به ایران هشدار می‌دهم که در پی گرفتن انتقام نباشند. اگر هر آمریکایی هر جا تهدید شود، ما همه گزینه‌ها و اهداف را شناسایی کرده‌ایم و من برای انجام دادن هر اقدام مورد نیاز کاملا حاضر و آماده‌ام. این را مشخصا به ایران می‌گویم.»

سخنان تهاجمی ترامپ در شرایطی ایراد می‌شود که ایالات متحده آشکارا از تهدید انتقام رهبر معظم انقلاب و دیگر مقام‌های ایرانی آشفته شده‌اند. دست‌کم چهار هزار تفنگدار آمریکایی در آستانه ورود به منطقه خاورمیانه هستند و با وجود اعلام اولیه مبنی بر وجود نداشتن هیچ تهدید امنیتی در داخل مرزهای آمریکا، شهرداران شهرهای مهم ایالات متحده به شهروندان خود هشدارهای امنیتی داده‌اند.

شهرداران نیویورک و لس‌آنجلس از ساکنان این دو شهر بزرگ خواسته‌اند هر اتفاق مشکوک را فورا به اطلاع پلیس و مقام‌های امنیتی برسانند و از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم خبر می‌رسد همه به حال آماده‌باش کامل درآمده‌اند. ایران اعلام کرده است حق گرفتن انتقام خون سردار شهید سلیمانی را در هر زمان و هر مکان برای خود محفوظ می‌داند.

کد خبر 475258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    ترامپ ابله بدان جنگ راتوی آشغال شروع کردی سردارما می گشی وحال ما تهدید می کنی هیچ غلطی نمی توانی بکنی منتظر باش تا سزای عملت را ببینی .