اعضای شورای اسلامی شهرتهران و مدیران و مسئولان شهری پایتخت در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند و این اقدام را رسوایی بزرگ برای آمریکا نامیدند.

سليماني

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر اما از تماس تلفنی محمدمهدی همت، فرزند شهید ابراهیم همت با او برای تغییرنام بزرگراه شهیدهمت به نام حاج‌قاسم خبرداد. در همین رابطه، حجت نظری، عضو کمیته نامگذاری معابر و اماکن شورای شهر تهران هم از ارائه پیشنهاد نامگذاری معبری به نام این شهید سرافراز در تهران گفت. بخش‌هایی از پیام‌های جداگانه شهردارتهران، اعضای شورای شهر و مدیران شهری پایتخت را زیر می‌خوانید.

  • حجت نظری

 «سردار بزرگ ایران و اسلام، حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شهید شد. باید هم تبریک گفت و هم تسلیت. تبریک به او که به خیل همرزمانش و شهدا در بهشت پیوست و جاودانه شد و تسلیت به ما که یک نظامی به‌معنای واقعی کلمه آزاده، شجاع، ضدفساد، کارکشته، دور از سیاست، آرامش‌بخش و مردمی را از دست دادیم. این جنایت، رسوایی بزرگ ایالات متحده بود و مردم دیدند که چطور کشوری که ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را دارد، بمب‌هایش بر سر مرد اول مبارزه با داعش و عامل نابودی این جانیان روانه می‌شود. دولتمردان آمریکایی که انتقام نابودی داعش را از حاج قاسم و ملت ایران گرفتند، باید منتظر پاسخ جنایت‌شان باشند و بی‌تردید دست انتقام الهی از سفاکان و جنایتکاران، قوی‌ترین است. در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در نخستین جلسه شورا، پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد. »

  • سید ابراهیم امینی

 «دولت آمریکا با هدف قرار دادن و ترور سرلشکر سلیمانی به‌عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران که از سوی فرمانده نظامی ارشد و رسمی کشور میزبان نیز همراهی می‌شد، با نقض آشکار تعهدات بین‌المللی خود، تجاوز بزرگی به قواعد حقوق بین‌الملل مرتکب شده است. بی‌شک، یاد و خاطره این شهید والا مقام نزد تمام ایرانیان پاک نهاد و وطن دوست، با هر گرایش، باور و اعتقادی، مانا و جاودان است. او رزمنده‌ای بود که جز دفاع از میهن و مبارزه با جانیان و تروریست‌ها، وظیفه دیگری برای خود متصور نبود و عاقبت، جان پاک را در این مسیر و در راه باورها و اعتقادات خویش، تقدیم حق کرد. چنین انسانی به حق شایسته جاودانگی است. »

  • محمد سالاری

 «ترور سردار رشید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، توسط رژیم جنایتکار آمریکا، خطرناک‌ترین تصمیم بود که منطقه و جهان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. این مصیبت بزرگ را تسلیت عرض می‌کنم. »

  • سید محمود میرلوحی

« شهادت سپهبد قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس دراقدام تروریستی دولت متجاوز آمریکا درخاک عراق نشانه یاس امپریالیسم وصهیونیست ازآینده منطقه وناکامی درتغییرجغرافیای سیاسی غرب آسیاست. امید است پیوند شهادت این‌ دو مبارز نستوه، موجب وحدت وهمدلی وهمراهی ۲ملت ایران و عراق و ملت‌های منطقه دردفع شرداعش وتکفیری‌ها و قدرتهای سلطه‌گر جهانی شود. »

  • مجیدفراهانی

 «خلعت سرخ شهادت برازنده قامت فرزند ایران مظلوم و مقتدر بود. بدون تردید منطقه خاورمیانه، فرمانده‌ای خردمند، دوراندیش و هوشمند را از دست داد که برای صلح با داعش و سلفی‌گرایان متحجر جنگید و شهادتش نشان داد مدعیان دروغین لیبرالیسم تا چه اندازه می‌توانند سبوعانه با صلح بیگانه باشند. ترامپ ‌با این اقدام نسنجیده آغازگر مسیری شد که جز خسران و خجلت برای او و مزدبگیران درگاهش نخواهد داشت. قاسم سلیمانی رفت. اما سردار دل‌ها که محبوب قلوب بود در قالب و قامت جوانان ایران تکثیر خواهد شد. بدون شک خط دفاع از تمامیت ایران و منافع ملی با شهادت «فرمانده صلح» با انسجام، وحدت، مودت و برادری‌ها تقویت خواهد شد. شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای روح آن شهید عزیز، علو درجات را از درگاه خداوند مسئلت دارم. »

  • علی اعطا

 «سردار غیور ایرانی، حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد. او گفته بود «تا کسی شهید نبود شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن شهید بودن است. اگر امروز کسی را دیدید که بوی شهید از کلام او، از رفتار او و از اخلاق او استشمام می‌شود بدانید او شهید خواهد شد. تمام شهدای ما این مشخصه را داشتند. قبل از اینکه شهید شوند شهید بودند. نمی‌تواند کسی قبل از اینکه علم بیاموزد عالم شود. شرط عالم شدن، علم‌آموزی است. شرط شهید شدن، شهید بودن است. »
 شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دست دولت تروریست و جنایتکار آمریکا به ملت شریف ایران، فرمانده معظم کل قوا، خانواده معزز ایشان و همرزمان غیورش تسلیت عرض می‌کنم. صبح برادرم محمدمهدی همت (فرزند شهید ابراهیم همت) تلفن زد و گفت: «می‌خواهیم نامه‌ای از طرف خانواده، به شورا بنویسم برای تغییرنام بزرگراه شهید همت به‌نام حاج قاسم. » گفتم: «این کار لازم نیست عزیز دل. حتما بهترین کار ممکن را انجام می‌دهیم. » محمدمهدی گفت: «می‌نویسیم تا همه بدانند حاج قاسم برای ما چه جایگاهی داشته است. »

  • سیدآرش حسینی‌میلانی

 «شهادت سردار رشید وطن، فرمانده بی‌بدیل مبارزه با تروریسم و داعش، سپهبد قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح به‌ویژه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم، رحمت و علو درجات الهی را از خداوند منان آرزومندم. در روزهای سخت خرداد سال ۱۳۹۳، رشادت و فرماندهی بی‌نظیر ایشان میهن را از تهاجم خطرناک‌ترین نیروی تروریستی ایمن ساخت. تلاش‌های بی‌چشمداشت و اقدامات شبانه‌روزی شهید سلیمانی موجب شد تا او به قهرمانی ملی برای مردم ایران و الگویی برای مبارزان راه آزادی تبدیل شود و عاقبت، جان خود را در این راه تقدیم ایران‌زمین کرد و ردای شهادت بر تن کرد که سال‌ها آرزوی آن را داشت. روحش شاد و راهش پررهرو باد. »

  • حسن خلیل‌آبادی

 «شهادت سردار سرافراز اسلام وایران، حاج قاسم سلیمانی، برای همه ایرانیان، مسلمانان و مبارزان جهان اندوه بزرگی است. اینجانب، شهادت اسطوره مقاومت و مجاهد عالی‌قدر را به ملت ایران و تمامی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و خانواده معظم این شهید والا مقام، تسلیت می‌گویم. »

  • شهربانو امانی

 «خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی بسیار ناگوار است. او تمام عمر جان خود را برای دفاع از ایران و مبارزه با تروریسم به خطر انداخت و سرانجام در این راه به مقام رفیع شهادت رسید. متأسفانه ترور، خشونت و جنگ طلبی دولت ترامپ تمامی ندارد. شهادت این قهرمان ملی را به همه ملت ایران تسلیت می‌گویم. »

  • زهرا صدر اعظم نوری

 «یکی از لایق‌ترین سربازان وطن به شهادت رسید و به دیدار معشوق نایل شد. شهادت «محبوب‌ترین سپاهی» کشور، سردار رشید، سرافراز، شجاع، متواضع و مردمی ایران قاسم سلیمانی را به همه آزادگان و ظلم‌ستیزان تسلیت می‌گویم. خداوند نصرت و پیروزی مومنان و صالحان را بشارت داده است. »

  • زهرا نژاد بهرام

«شهادت سردار بزرگ قاسم سلیمانی، خسارت بزرگی برای مردم ایران و مقاومت در برابر تروریسم جهانی است؛ تروریسمی که داعش نمایندگی آن را برعهده داشت. درایت رهبران ایران برابر این واقعه، ادامه مقاومت در برابر تروریسم جهانی است که بازی‌های کور جنگ سالاران آمریکایی به رهبری ترامپ را ناکام گذارند. سلیمانی‌ها به نمایندگی از مردم ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم جهانی هستند و جمهوری اسلامی ایران با این رویکرد بر اقتدار منطقه‌ای خود می‌افزاید. »

  • سیدحسن‌رسولی

 «شهادت عبدصالح ومجاهد بی‌ادعا، سردار سرافراز سرلشکرحاج قاسم سلیمانی، فرمانده ‌نیروی‌ قدس سپاه، توسط تروریست‌های آمریکایی رابه ملت داغدار ایران، خانواده معزز آن عزیز، فرمانده معظم کل قوا، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش تسلیت عرض می‌کنم. مجاهدت‌های تعیین‌کننده این شهید والا مقام (سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی) را طی دوره تصدی مسئولیت استانداری خراسان وبه‌ویژه بحران افغانستان واعاده امنیت پایدار به مرزهای شرقی کشور را که از نزدیک شاهد بوده‌ام هرگز از یاد نخواهم برد. »

  • احمد مسجدجامعی

«در فرهنگ ایرانی پهلوانانی هستند که بیرق دفاع از این آیین و سرزمین را بر دوش می‌کشند. هر گوشه‌ای از این سرزمین اهورایی را جوانمردانی از تبار پهلوانان، پاس می‌دارند. از گذشته‌های دور تا امروز، هستی ایران را وامدار همین پهلوانان هستیم. از این مردان بزرگ بود «سردار ملی قاسم سلیمانی» که زیر لوای شیر خدا و رستم دستان می‌زیست و می‌اندیشید، اما سرانجام اهریمنان بر این سردار اسلام و ایران تاختند و او را به شهادت رساندند. یادش گرامی و راهش پررهرو باد. »

  • مرتضی الویری

« شهید قاسم سلیمانی در طول حیات پر برکت خود هرگز از هدف بزرگش که خدمت به اسلام و ایران و مبارزه با دشمنان کشور بود منحرف نشد و در عمل به دستور امام راحل(ره) هیچ‌گاه وارد دسته بندی‌های سیاسی و جناحی نشد و سرانجام به آرزویش که شهادت در راه خدا بود نایل شد. بی شک آن شهید گرانقدر همواره در چشم ملت ایران و مردم منطقه یک قهرمان بزرگ خواهد بود و یادش در دل نسل‌های مختلف مردم ایران باقی خواهد ماند.

آن شهید بزرگوار که عمری در راه دفاع از کیان میهن در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت پس از پایان دفاع‌مقدس نیز نقشی بی‌بدیل در فرونشاندن آتش گروه‌های تروریستی و فرقه‌های افراطگرا در خاورمیانه داشت و در مقابله با خشن‌ترین نوع تروریسم قهرمانانه ایستادگی کرد. »

  • محمدجواد حق شناس

 «سردار سلیمانی بعد از نزدیک به ۴دهه خدمت در حساس‌ترین و مهم‌ترین فرازهای انقلاب، جنگ و بعد از جنگ، در حوزه امنیت و حراست و حفاظت از مرزهای میهن اسلامی و مبارزه با تروریسم منطقه‌ای نشان داده بود که دل در گروی امنیت، استقلال و آزادی این سرزمین دارد و سرانجام جان خود را بر سر آرمانش با ملت و امام شهیدان تقدیم کرد. این شهید گرانقدر در راه خود هرگز از پا نایستاد تا جانش را برای این هدف مقدس اهدا کرد. قطعا جای این شخصیت والا و ارزنده به سختی پر خواهد شد. ولی امیدوارم همینطور که این چهره ارزشمند، تلاش والایی برای مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و دفاع از استقلال کشورهای منطقه و مبارزه با حضور دشمنان خارجی از خود نشان داد. »اینجانب به عنوان رییس کمیته نامگذاری شورا در اولین نشست علنی شورا با همراهی دیگر اعضاء شورا و کمیسیون، طرحی دو فوریتی را برای نامگذاری یکی از گذرهای اصلی شهر خواهم داد تا ضمن ادای دین به این شهید والامقام، به نمایندگی از مردم شریف تهران از این انسان بزرگ قدرشناسی کرده باشیم.

  • الهام فخاری

«سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نماد ایستادگی خاورمیانه در برابر بزهکاری و تروریسم ابرقدرت‌ها، به مثابه قله  رفیع رشادت در تاریخ و سرزمین ما جاودانه است. »

کد خبر 475186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha