چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با بیان این که 13 فروردین امسال 10 هزار بروشور آموزشی زیست محیطی میان شهروندان تهرانی توزیع شد، گفت:

در روز طبیعت امسال شاهد ارتقای فرهنگ زیست محیطی شهروندان تهرانی بودیم.

مهندس محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار سما با اشاره به فعالیت های ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهری در سه پارک بزرگ شهر که قابلیت تفرج گاه بودن آن بیش از سایر پارک ها بوده است، گفت: با همکاری تشکل های زیست محیطی و هم یاران محیط زیست شهری، فرهنگ سازی در سه پارک چیتگر، لویزان و سرخه حصار تهران در زمینه نظافت و پاکیزگی محیط انجام شد.

وی افزود: توزیع 10 هزار بروشور آموزشی و هم چنین آموزش چهره به چهره به شهروندان با در اختیار گذاشتن کیسه‌های زباله‌ای که توسط مناطق تامین شده بود، از دیگر اقداماتی بود که برای آسیب رساندن کمتر به محیط زیست در این روز انجام شد.

حیدرزاده با بیان این که میزان مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست در این روز، امسال بیشتر از سال‌های گذشته بود، گفت: برای اولین بار بسیاری از خانواده‌ها، برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از پخش زباله‌ها، کیسه‌های زباله را خودشان آورده بودند که این نشان دهنده آن  فرهنگ سازی گسترده ای است که در طول سال انجام شده است.

وی از مشارکت هشت تشکل زیست‌محیطی در این روز خبر داد و افزود: با وجود بارش پراکنده‌ای که در بعداز ظهر این روز به وجود آمد و هم چنین حضور نیروهای آتش‌نشانی، مشکلات ناشی از عدم خاموش کردن آتش بعد از تفریح مردم در این روز، کم تر شد و آتش سوزی‌ها بسیار محدود و بلافاصله خنثی شد.

به گفته مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست، روز طبیعت امسال، شاهد تحول بزرگی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی شهروندان تهرانی بودیم که نتیجه فرهنگ سازی‌های مناسب در حفظ محیط زیست در طول ایام سال بوده است.

کد خبر 47488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز