گزارش شورایاری محله باغ آذری، امروز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در صحن علنی شورا ارائه شد.

شوراي شهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محله باغ آذری از محله‌های قدیمی پایتخت و واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران است که از شمال به بزرگراه بعثت، از جنوب به خیابان ابریشم، از شرق به خیابان فداییان اسلام و از غرب به خیابان تقوی و عراقی منتهی می‌شود. بافت قدیمی این محله که در ابتدای پهلوی اول شکل گرفته است از چندین کوره‌پزخانه تشکیل شده که طی ۳۰ سال گذشته به دلیل تولید آلودگی با اعتراض ساکنین تعطیل شدند.

شورایاری محله باغ آذری در گزارشی که ارائه کرده است، به ذکر ابرمسئله و سه مسئله مهم و اولویت‌دار محله باغ آذری پرداخته و حضور معتادان متجاهر را به عنوان معضل قدیمی و ابرمسئله این محله عنوان کرده است. شورایاری برای رفع این معضل خواستار کمک‌های دولتی و حضور مداوم نیروی انتظامی شده است.

شورایاری محله باغ آذری، قرار گرفتن این محله در محدوده اجرای طرح جدید ترافیکی (آلودگی هوا) را به عنوان مسئله شماره یک محله و باعث از رونق افتادن بازار بلورفروشان این محله دانسته و خواستار حذف طرح از این محدوده و تقویت حمل و نقل عمومی و احداث ایستگاه مترو در آن شده است.

مسئله شماره ۲ محله باغ آذری از دیدگاه شورایاری، قرار گرفتن بافت مسکونی محله در پهنه R۱۱۲ است که آن را عامل ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دانسته و پیشنهاد تغییر این پهنه از R۱۱۲ به R۱۲۲ را مطرح کرده است.

همچنین شورایاری محله باغ آذری از ضعف زیرساختارهای حمل و نقل عمومی شهری به عنوان سومین مسئله این محله نام برده و آن را موجب ترافیک شدید و آلودگی هوا دانسته و خواستار رفع این معضل در چارچوب بودجه ۹۹ شده است.

کد خبر 474307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha