عملکرد دفاتر پیشخوان دولت که ارائه بخشی از خدمات بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت را بر عهده دارند، به صورت ماهانه بازرسی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را از برخورد نامناسب در این دفاتر با شماره ۱۶۶۶ مطرح کنند.

دفتر پیشخوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت بیان کرد: بازرسی از دفاتر پیشخوان دولت که با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، به صورت ماهانه انجام می‌شود. با این حال بیمه‌شدگان می‌توانند مشکلات و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۶۶۶ یا اعلام به اداره کل سازمان بیمه سلامت در استان تهران مطرح کنند.

حسینی ادامه داد: بخشی از خدمات سازمان بیمه سلامت به بخش خصوصی واگذار شده تا بتوانیم نظارت درستی داشته باشیم و اگر متوجه شویم به بیمه‌شده سازمان بیمه سلامت احترام گذاشته نمی‌شود، تعارف نداریم و با آن دفتر پیشخوان برخورد می‌شود.

وی گفت: بیمه سلامت در کل استان تهران با ۹۸ دفتر پیشخوان دولت قرارداد دارد که ۶۶ دفتر در تهران و ۳۲ دفتر نیز در شهرستان‌های استان تهران به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت خدماتی را ارائه می‌دهند.

حسینی درباره خدماتی که در این دفاتر به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود، گفت: خدمات بیمه‌گری مثل ثبت‌نام افراد فاقد پوشش بیمه، صدور اولیه دفترچه، تعویض و تمدید و ابطال دفترچه و همچنین پذیرش اسناد بستری در بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد (در ۵ دفتر پیشخوان استان تهران) از جمله خدماتی است که دفاتر پیشخوان دولت به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز پیشتر در این باره گفته بود: تکریم ارباب رجوع و احترام به بیمه شدگان یکی از اصول بنیادین سازمان است. دفاتر پیشخوان دروازه ارتباط مردم با بیمه سلامت هستند و در نتیجه باید نحوه عملکرد آنان بسیار جدی ‏گرفته شود.

طاهر موهبتی گفته بود: اهتمام به تکریم ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین وظایف دفاتر پیشخوان دولت است. چون نخستین جایی که بیمه‌شدگان هنگام مراجعه سازمان بیمه سلامت را قضاوت می‌کنند، دفاتر پیشخوان هستند.

کد خبر 474203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha