دوچرخه‌های بیدود که بیش از یک ماه دیگر اثری در شهر تهران نداشتند، به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران احتمالاً از سه‌شنبه ۱۰ دی ماه دوباره به شهر بازمی‌گردند.

بیدود

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دوچرخه‌های بیدود تعدادی ایستگاه در بخش‌های مختلف شهر تهران داشت و همیشه تعدادی دوچرخه نارنجی در ایستگاه‌ها موجود بود و شهروندان می‌توانستند در صورت ثبت‌نام از آنها استفاده کنند. اما دیگر مدتی است از آنها خبری نبوده و ردی از آنها پیدا نیست.

پیش از این اختلافاتی بین شرکت خصوصی «پاک چرخ ایرانیان» معروف به شرکت بیدود و شهرداری تهران ایجاد شده بود و شنیده می‌شد که این شرکت به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه اجرای این طرح نیست.

شرکت «پاک چرخ ایرانیان» در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود» با بررسی نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک در تهران آغاز کرد.

چندی پیش مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تلاش شهرداری و مسئولان شرکت بیدود برای یافتن راه حلی برای رفع مشکلات این دوچرخه‌های اشتراکی خبر داد و اظهار کرد که البته شرکت بیدود اعلام کرده که دچار مشکل مالی شده است.

یوسف حجت، رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران امروز در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آیا مذاکرات با «بیدود» به نتیجه جدیدی رسیده است، به مهر گفت: اگر اتفاق جدیدی نیفتد، از فردا در روز سه‌شنبه‌های بدون دود، دوباره دوچرخه‌های «بیدود» به تهران بازمی‌گردند؛ البته این موضوع صد درصدی نیست اما صحبت‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

کد خبر 474202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha