مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: پایین آمدن سطح آب دریاچه اوان یک امر طبیعی است و این اختلاف سطح، تهدیدی برای این دریاچه به شمار نمی‌رود.

دریاچه اوان

به گزارش همشهری آنلاین، حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر این کاهش سطح دائمی باشد می‌توان گفت که یک خطر جدی این دریاچه را تهدید می‌کند اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر دائمی بودن پایین آمدن سطح آب این دریاچه دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: چشمه‌ها و آب‌های زیر زمینی به دریاچه متصل هستند و ممکن است استفاده از این آب‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش سطحی از این دریاچه باشد.

وی با اشاره به این‌که در فصل تابستان کاهش سطح آب دریاچه به بیشترین حد خود رسید که مجدد با بارش باران در فصل‌های دیگر این کاهش جبران شد، افزود: سطح آب دریاچه اوان رفته رفته بالا می‌رود و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

بخشدار الموت شرقی پیشتر اعلام کرده بود که میزان آب دریاچه اوان در الموت قزوین به نسبت سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته که باید مورد توجه و پیگیری مسؤولان قرار گیرد.

احمد محمدی در نشست بررسی مسائل دریاچه اوان، گفته بود:  متاسفانه میزان آب دریاچه اوان کم شده و تقریبا ۱۲ متر از ساحل دریاچه کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که اولویت‌ استان باید حفظ دریاچه اوان باشد، اظهار داشت: از دهه ۷۰ تاکنون که ویلاسازی در اطراف دریاچه اوان شروع شد، هیچ نوع برنامه منسجمی برای حفظ و نگهداری این دریاچه زییا و گردشگرپذیر تدوین نشده است.

دریاچه اوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری مهم استان قزوین در بخش الموت شرقی است.

این دریاچه در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و عمیق ترین بخش آن ۵/۷ متر عمق دارد.  

بر اساس آخرین آمار، این دریاچه با بیش از ۷۰ هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی‌کند و تنها منبع تغذیه آن چشمه‌های زلال  کف خود دریاچه است.

کد خبر 474176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha