عضو شورای شهر بندرعباس نسبت به پیامدهای منفی وضعیت فاضلاب بندرعباس هشدار داد و گفت: با ادامه بی‌توجهی به این موضوع، بندرعباس غیرقابل‌سکونت خواهد شد.

فاضلاب بندر عباس

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانبخش یک‌شنبه ۸ دی در نطق پیش از دستور یک‌صد و پنجاهمین جلسه شورای شهر افزود: حل مشکل فاضلاب بندرعباس یک مطالبه‌ی ملی است که به بحران امنیتی تبدیل‌شده‌ است.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: پرونده ورود پساب تصفیه‌خانه و فاضلاب خام بندرعباس به خلیج‌فارس و ساحل بندرعباس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حال‌ بررسی است و ما ادعای خسارت نیز کرده‌ایم و باید در این زمینه به مردم بندرعباس خسارت پرداخت شود تا بتوانیم ساحل و زیرساخت‌های آلوده‌شده شهری را بازیابی کنیم.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای رسیدگی به موضوع فاضلاب بندرعباس از سال ۹۲ با یک شرکت قراردادی بسته است که تاکنون پیشرفتی نداشته و اهلیت ادامه قرارداد را ندارد.

توانیر؛ متهم انتشار گازهای سمی

جهانبخش در ادامه انتقادهای خود از مشکلات زیست‌محیطی بندرعباس گفت: نیروگاه برق بندرعباس (توانیر) باوجود تذکرها همچنان از سوخت مازوت استفاده می‌کند که منبع انتشار گازهای سمی است و باوجود تذکرهای محیط‌زیست، اراده و علاقه‌ای برای استفاده از سوخت گاز از سوی این شرکت دیده نمی‌شود.

تبدیل اعتراض مردم به اغتشاش، نتیجه عملکرد نمایندگان است

نماینده مردم بندرعباس در شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث آبان ۹۸ اظهار کرد: دلیل اصلی تبدیل اعتراض عمومی مردم به اغتشاش این است که نمایندگان در مجلس و شوراهای شهر و روستا صدای آنها نیستند.

به گفته جهانبخش، نمایندگی هزینه دارد و هرکس این مسئولیت را پذیرفت، باید هزینه‌های آن را هم بپردازد.

وی تأکید کرد: اگر نمایندگان به وظایف خود عمل کرده بودند و صدای مردم بودند، این نارضایتی‌ها پیش نمی‌آمد.

این عضو شورای شهر بندرعباس توضیح داد: مردم وقتی تحقق مطالبات خود را در عرصه مدیریتی کشور نمی‌بینند اعتراض می‌کنند و بی‌توجهی به این اعتراض‌ها و عملکرد بد نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر، زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

 وی یادآور شد: از امروز باید از تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده شود و گفته‌های مقام معظم رهبری در این زمینه چراغ راه است.

کد خبر 474078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha