کارشناسان سلامت در انگلیس با بیان اینکه ذرات ریز میکروپلاستیک بر سر ساکنان لندن می‌بارند، اظهار داشتند: در این شهر بالاترین سطح آلودگی میکروپلاستیک‌ها گزارش شده است.

لندن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تاثیرات تنفس یا مصرف کردن ذرات ریز پلاستیکی بر سلامت ناشناخته است و به گفته کارشناسان لازم است تحقیقات بیشتری برای ارزیابی مضرات آن انجام شود.

تا کنون تنها چهار شهر انگلیس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در هوای تمامی آن‌ها آلودگی میکروپلاستیک‌ها وجود داشته است. محققان بر این باورند تمامی شهرها دچار این آلودگی می‌شوند چرا که منبع میکروپلاستیک‌ها از قبیل بسته‌بندی محصولات در تمامی نقاط وجود دارد.

تحقیق اخیر نشان داد که تمامی کره زمین با معضل آلودگی میکروپلاستیک‌ها مواجه است. به گفته کارشناسان، این ذرات در تمامی نقاط از برف‌های قطب شمال و خاک‌های کوهستان‌ها گرفته تا بسیاری از رودخانه‌ها و اعماق اقیانوس‌ها یافت می‌شوند.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: سطح میکروپلاستیک‌های موجود در هوای لندن شگفت‌آور است. در بررسی‌های انجام شده سطح بالایی از میکروپلاستیک‌ها دیده شده که بسیار بیش از آن چیزی است که در گذشته گزارش شده است. هر چند به نظر تمامی شهرهای جهان وضعیت مشابهی را تجربه می‌کنند.

هر سال حدود ۳۳۵ میلیون تن پلاستیک جدید تولید می‌شود که بسیاری از آن‌ها به محیط زیست راه پیدا می‌کند.

در این تحقیق، میکروپلاستیک‌های موجود روی پشت‌بام یک ساختمان ۹ طبقه در مرکز لندن جمع‌آوری شد. محققان دریافتند در تمامی هشت نمونه گرفته شده ۱۵ پلاستیک مختلف شناسایی شد. بیشتر میکروپلاستیک‌ها الیاف ساخته از اکریلیک بوده است. تنها هشت درصد از میکروپلاستیک‌ها ذرات پلی استایرن و پلی‌اتیلن بودند که به طور معمول در بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 473966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha