مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با موافقت اعضای شورای معادن استان سمنان، با تعطیلی موقت هفت معدن در این استان موافقت شد.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بهروز اسودی در پانزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه کارشناسی شورای معادن این استان، تعطیلی موقت ۱۲ معدن مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم اعضای شورای معادن با تعطیلی موقت هفت معدن موافقت شد.

وی تصریح کرد: در این نشست، درخواست ۱۷ معدن استان سمنان توسط اعضای شورا مورد رسیدگی قرار گرفت که ۱۲ درخواست مربوط به تعطیلی موقت بنا به دلایلی از قبیل عدم بازار فروش، شرایط فصلی، مشکلات زیست‌محیطی و پنج درخواست نیز مربوط به محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی با توجه به تعطیلی معادن و موانع و مشکلات موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست، موضوع بند (الف) تبصره ۳ ماده ۱۲ قانون معادن، تفویض اختیار ماده ۹۶ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن به شورای معادن استان تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.

اسودی گفت: این تفویض اختیار در خصوص اتخاذ تصمیم در موارد اختلاف دارندگان پروانه عملیات معدنی است که بر این اساس و در صورت اختلاف بین دارندگان پروانه عملیات معدنی موضوع از طریق وزارت رسیدگی و در صورت توافق طرفین با داوری شورا از طریق شورای معادن استان پیگیری شود.

وی افزود: رأی صادره برای طرفین قطعی و لازم‌الاجراست و در مورد اختلاف دارندگان پروانه عملیات معدنی با دستگاه‌های اجرایی مراتب در شورای عالی معادن مورد رسیدگی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در دیگر دستور کار این شورا، وضع محدوده‌های اکتشافی و معدنی منطقه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان سرخه و فعالیت معدن گچ شمیران مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 473848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha